Möte på jobbet APT

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190123
 
 
 GRATTIS
 
Frej & Freja
 
 
 DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag är här igen och har en arbetskväll framför mig.
Jag skall starta min dag i duschen och sen blir
det frukost. Det var uppfriskande känner
mig som en ny PH i dag, det kan
kanske vara bra. Jag får se
det under dagen.
 
 
Nä men då skall jag
bara se till att få tag i en
bra läkare som är villig att kolla
hela mig, Jag tror att det är lite av allt
möjligt som jag skulle behöva kolla. Sen skall jag
då också få tag på en läkare vilket inte är så lätt. Nu har 
vårdcentralen i Storvreten fallerat sen Eva O och Janina S sluta.
Det är dagens sanning, helt klart.
 
Jag får leta upp en ny läkare och en ny vårdcentral. Jag tror att det
är lika så bra så jag kan hitta en bra som man kan nå. Ja då 
är det bara att köra på Dagen kan ju bli bra. Jag
börjar ett och vi har möte på tvåan. Så Josef 
kommer och hämtar mig. Det är bra.
Klockan 12.15.
 
Mötet startar och det är alltså
ekonomi, spara, ge inte våra gamla
något som helst glädje. Vi får mer att göra för
tjänsten städerska finns inte mer. Vi skall göra allt
själva och då är det bara att återgå till den gamla tiden
då vi gjorde så, får vi mer lön? Nej det är ju klart att vi inte får.
Jag fattar inte.
 
Men det är bara att köra på. En instruktion hur moppen skall användas.
Den är ny och utan kemikalier. Så det är en vatten fixare så det
blir bra. Ja så var det mer dra ner och spara. Hur skall man
fixa allt. Det är så jobbigt att det inte bara kan va.
Att våra äldre kostar pengar är väl inget?
När våra barnbarn kommer i
pension är det fattigstuga
som gäller.
 
Ja så var det
massa annat om
checklista, stjärnmärkning,
medarbeta enkäten, det skall man
göra, datt skall göras. Ja sen var det facklig
30 minuter. Då vi snacka om lagen och våra klädskåp.
Helt stört.
 
Upp och jobba så det ryker. Min tant är sjuk och det ser inge bra ut.
Men jag skall hålla ett öga, jag hoppas att det är ok så det inte 
blir värre. Jag jobbar på med Najib och det går ju så där.
Stackars människor blir ombytta till middag, helt
stört. Tänk om hennes dotter hade kommit.
Ja då är det ju katastrof. Varför
byter man om klockan
17.30?
 
Nå ja jag får
massor att stå i jag
skall göra en hel del. Men det
går så bra jag kommer i väg 21.010 det
är inte OK. Jag fattar inte men så är det helt
galet. Men Josef kör mig hem han bor ju i Tumba.
Hemma hittar jag min man på soffa, Han skall kolla en film.
OK på insidan av ögonlocken då? Han somna 10 minuter efter
jag kom hem. Sova nu ny tidig dag i morgon.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0