Så .. hoppas dagen går fort

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190104
 
 
 GRATTIS
 
Rut
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
En fredag och den skall gå fort snälla, jag behöver vila mitt ben.
Har sovit dåligt i natt riktigt dåligt. Det har värkt och jag har
haft så mycket sendragningar, helt otroligt ont. Det
måste finnas något som man kan göra
detta fungerar inte längre.
Jag måste få sova.
Snälla.
 
 
Nå väl nu skall ja
ta mig min frukost det är 
så lika så. Med den på bordet
kan jag läsa lite nyheter och sen till kaffet.
Min dag är på G, det är nästa sak, ner till Bee nu skall
vi till Huddinge och jobbet för en massa timmar på jobbet.
 
Tänk att under ditt arbetsliv tillbringar du oftast mer vaken tid
än vad man har tillsammans med sin familj. Jag vet bara
hur det känns nu, lite så där vansinnigt tråkigt.
Jag skulle vilja ha mer tid åt min familj.
För som det är nu  är man helt
slut på sin lediga dag.
 
Har man två dagar
är man ok dag två och när
man har tre dagar vilket händer en
gång på fyra veckor. Då kan man ha två dagar
med familjen. Jag tycker ju detta är så skit tråkigt. Så
vårt schema som vi har nu är så korkat så man tror inte sina
öron. Min arbetshelg jobbar jag 34 timmar på fyra dagar.
 
Jag tycker det är hur sjukt som helst, denna maratonhelg kommer nästa vecka.
Jobbar kväll på fredagen och lördagen 12 - 21 = 18 timmar, söndagen 7 -
20.30 = 13,5 timmar, måndag 7 - 14 = 7 timmar sammanlagda
för fyra dagar 18+13,5+7= 38,5 och våran arbetsvecka
skall ligga på 38 timmar. Hut går det i hopp?
Jag tycker detta blir galet och jag 
anser att man är mycket
USKA med detta 
hårda pass.
 
Men som min chef
sa ... nu har vi detta schema.
Ja jag ser det men jag har inte valt detta.
Jag skall nog stöka lite med detta nu när man har
ett nytt år. Så kommer det att bli och så kommer jag att se
till att det blir, he he he. Ja då så dagens jobb.
 
 
Allt går som en dans och som man gillar detta, jag har massa 
saker att göra och det är inte alls vad jag hade i mitt
huvud i morse. Jag skall hinna med massor och
det är svårt väldigt svårt. Men jag prioriterar
boende. Dom är fokus ett. Så vad 
gör jag, tar hand om mina
boende. 
 
 
Lunch och då kommer
Pia på besök, lite kul tycker jag
hon är så go och snäll. Jag gillar henne. 
Vi snackar lite om ditt och datt, scharlakansfeber.
Ja de mesta. Sen har jag 2.5 timme kvar på jobbet. Det
kommer att gå som en dans,  Jag har lite såna där bra saker
att fixa, då tiden går fort.
 
Så är klockan ...15.00 jag går hem. så skönt så bra så
kul. Ja det är ju det som gäller, hej hopp hej hopp.
Kommer hem och dör på två minuter. Då har
jag min man som är sjuk, min son som
är sjuk och jag har ont i halsen och
känner mig sjuk ...Men 
inte nu inte i dag.
 
 
Jag har en ledig helg
jag vill inte vara dålig. Varför?
Det kanske går över eller? jag hoppas
det det känns lite så där ... obehagligt i halsen.
Jag hoppas på att det går över nu. Blir dock bara
tröttare och tröttare. Nej snälla inte nu .
 
Jag tar en kväll med slapphet och fixar middagen, det känns bra.
Jag pratar om resan till Ärla i morgon och hur vi gör. Juhani
skall inte ner han är sjuk, Ari är väldigt sjuk och det är
inte bra för Haylie så, ...jag känner mig inte 100% 
så det är ju inte så kul. Ja vi kan se om ett 
tag. Jag ligger i soffan och blir allt sämre,
huvudvärk, ont i kroppen och
mitt jävla ben som värker.
Det är inte så kul.
 
 
Det blir svart alldeles
svart i hela Tuna, det är så i
25 minuter minst. Sen kommer
strömmen och den är tillbaks igen. Men
den går igen efter 20 minuter hela Tuna är
kolsvart.  Det är ingen panik hos oss eftersom jag
älskar ljus har jag lyktor överallt. Så det är ju bara trist 
med tv och musiken. Men det är ok.
 
 
När jag ligger där i soffan är det två brandbilar som
kommer till mitt hus. Det skall vara någon
brandröklukt  i övre delen av huset.
Hur kul blev detta? Inte ett dugg,
jag hoppas det inte brinner.
Vill inte ha det.
 
Det ringer på dörren och det
är en brandman, Har du bränt något här?
Nej då inte ens mina tankar, he he he. Skämt åsido,
allvarligt om det skulle vara så. Sen blir det balla saker för killarna.
Det är så att stegbilen ställer sig stadigt och skickar upp korgen mot våran
balkongsida. Han åker förbi min balkong och kikar in på andras balkonger.
Det är lite otäckt och lite skrämmande.
 
Det avblåstes efter ett bra tag och dom åkte i väg.
Jag tittar på Titanic och känner mig så seg och
trött.Känns inge bra i kväll.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
     Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0