till baka till vardagen

 
SUPER FARMOR BLOGG
Dag 7 på året
 
 190107
 
 
 GRATTIS
 
August & Augusta
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej ja nu är jag här igen, som vanligt och som jag alltid kommer
att vara så länge jag är här på jorden. Jag kommer att
skriva tråkiga inlägg om vardagen, hur det bara är
på riktigt som du redan vet. Det blir inge
mode, inge inget kändisskvaller bara
min dag. Allt som det bör.
Så kul så.
 
 
Ja det är måndagsmorgon
och det betyder tid för frukost.
jag startar med den i dag då jag jobbar
kväll och skall alltså inte åka till jobbet förens
senare. Dessa timmar brukar försvinna som en avlöning,
av någon konstig anledning. Jag fattar inte varför men så är det.
Gäller att vara snabb.
 
Så skall jag läsa lite nyheter och ta en koll på FB. Så är
det nu dags att se till att göra lite nytta i mitt hus, 
dammsuga och plocka undan, allt som man
borde göra. Ja det gick ju fort, ringer och
bokar en läkartid.  Det är lika bra
att kolla min fot nu, Börjar
bli otrolig.
 
 
Sköterskan ringer
tillbaka redan 8,20 så det
var ju fort. Jag skall vara uppe 
på VC 11.30 s¨det fungerar ju, jag 
skall till jobbet 13.30 så detta blir bra.
Kan ta en fika med Camilla sen hoppas det
inte tar så lång tid bara.
 
 
Då är jag på Vårdcentralen, jag hoppas att det är en bra läkare
som har akut tiderna i dag. Mycket sjuka hörde jag,
influensan är ju här. Jag kommer  in 12.00
så lite sen är dom, jag får också en
läkare som jag tycker lite så där
"oj vad skall vi göra"?
 
Är det han eller jag som
är läkaren, skicka mig på en
röntgen eller till en ortoped. Fan jag
vet inte men något skall du göra. Ja jag
får också naproxen, inflammationshämmande,OK
om detta inte funderar måste det bli ortopeden. Jag har så 
jävla ont jag kan slå sönder hela huset, sådan otrolig smärta är det, skit.
 
 
Ja ja nu vill jag ha kaffe så jag hoppar in i Bee och svänger ner till Camilla.
Hon har startat vab februari redan nu, undra om Ari smitta ner ha sist??
Eller så är det bara baciller från dagis som är i full utsträckning 
redan nu och gör barnen influensa sjuka. Så tragiskt.
Jag tycker synd om barnen.
 
Nu skall jag se till att komma i
väg mot jobbet, det blir till att jobba kväll.
Med vem får jag allt se när jag anländer. Så bra så.
Tar post med mig upp och så är det gasa på jobba jobba.
Det är med Hilda jag jobbar så kul, så jävla kul. Jag skall nog se till
att vi kan få en strålande kväll och med en skön händelse av detta. Jag
gör mig beredd för en bra dag. Hilda börjar 15 så hon kommer senare.
 
 
Jag pratar med dagpersonalen och det var bara några små
saker som man bör tänka på. Så det ordnar jag, försöker
få lite semester. Det är svårt och det kan vara marigt.
Men vi får se, jag behöver vila min fot. Jag 
jobbar på och det går så bra så, vi har 
fått en beställning. till två boende.
Va fan ... inkoskydd till två
boende....... dom andar
då???
 
Hur tänker man här
eller är det de man inte gör?
Fan skiter i detta, jag får trolla med knäna.
Vilket kan vara besvärligt eftersom det inte går i detta
läge. Jag packar in och så får an hoppas på det bästa. Så där
att boende inte behöver göra av med så många. Vilket är så idiotiskt.
Jag fattar inte, lägg ner annars får jag huvudvärk.
Jag tar rast och ser att jag fått mess från Nea. Det gäller
28 och 29 denna månad, OK skall ta semester då.
Jag skall försöka, och hoppas det fungerar.
Nu är det bara att göra kväll och se till
att de är bra stämning på boenden
som är vakna.
 
Jag tackar Hilda för i dag och
skickar hem henne. Jag är kvar för
att rapportera till natten. Då så hem.
Nu kan jag sova hoppas jag.
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0