till jobbet i eftermiddag

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190116
 
 
 GRATTIS
 
Hjalmar & Helmer
 
 
 DAGENS  CITAT
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag är på G igen.
Det är morgon och jag har
nu kommit upp för att starta denna dag
och fä en härlig start på den. Jag vill inte att det
är strul i dag, jag vill inte att det kommer något i vägen för
då kan det bli så konstigt på jobbet, om jag kommer dit och reda är less.
Nä intagning av min frukost kan vara bra.
 
 
Så läser väl jag lite på nätet och FB. Bättre en så är det inte just nu.
Så min dag har åter igen startat för tidigt och det är inget jag
kan göra något åt. Då skall man bara invänta lunch.
Den skall jag i dag ta tillsammans med Camilla.
Hoppas hon känner för det i dag. Liten
skön förmiddag med bara mig.
De andra två som är 
hemma sover.
 
Det börjar röra på
sig i rummet och det är nog
då dags för Juhani och Ashani att stiga upp.
Ja vad skall jag göra nu då? Inget särskilt invänta
lunchen som jag skall inta med Camilla, som kommer från
vårdcentralen. Det kan ju vara bra här. Jag hoppas att det inte är så
sent utan att hon kommer snart.
 
Men oj vad jag börja må dåligt, kräks och blir matt i hela kroppen.
Varför nu detta tillstånd. Jag kan inte gå till jobbet om jag
kräks, det är inte så det fungerar. Ja då skall jag lägga
mig och ta det lugnt. Jag har ringt till jobbet.
Eva svarar inte utan jag ringer till
avdelningen.
 
Då så tack för det,
vill inte prata i luren och kräkas.
Det blir inge bra, Camilla får lämna och jag
skall vila. Tråkigt men sant jag vill bara vara stilla och inte
känna detta Urtrist vill jag lova.
 
Här ligger jag nu och det är inget jag kan göra något åt.
Mannen kommer hem och sen är det ju bara att
vara försiktig med pussande . Han får hålla
sig på avstånd vilket han kan göra då
han spelar bara. 
 
Jag tackar för i dag.
 
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0