En ledig dag eller :)

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190115
 
 
 GRATTIS
 
Laura & Lorentz
 
 
 DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag är nu uppe på min lediga dag och undrar lite lätt varför
jag inte sover. Varför skall det vara så jävla svårt att
sova lite längre en ledig dag som denna?
Bara lite längre så där till klockan 
sju eller åtta. Det skulle vara
något. Men nej då
hör skall vi
upp fem.
 
 
Men när jag ändå
är vaken kan jag lika gärna ta
min frukost. Jag kan lika gärna läsa
lite nyheter och ta en koll på Facebook. Det
gör ju inget om man säger så. Ashani har åkt till jobbet
hon har en kort dag i dag, så skönt för henne. Ja min son letar jobb.
Så där är det också jobb sökande i dag.
 
 
Så lite ljus och lite läsning. Dagen kan starta upp i lugn och ro.
Camilla hör av sig och undrar om jag kan hänga med till
röntgen, hon skall koll sin höft. Ja det kan väl gå
bra för jag har inget planerat i dag. Så 
hon dyker upp strax efter nio.
Mor Skärholmen.
 
 
Här var det lite folk, 
 så det kan ta tid eller.
Vi slår oss ner och så sitter
vi i max tio minuter. Så ropar
dom på henna. Jaha då är det ju bara
att vänta, ett par bilder så är hon klar. Allt som
allt tog detta max 30 minuter. Det är ju galant.
 
 
Vi tar oss till ICAMAXI för då kan jag få lite mjölk och 
annat jag behöver. Så skall vi se jag skall ha mjölk,
yoghurt, mandariner, vindruvor och vad var det?
jag har glömt. Men det gör inget för Juhani
skall till affären med Ashani sen så då
kan han köpa. Så nu lämnar
Camilla mig hemma.
 
 
 
Nu skall jag inte göra något
jag kan bara titta på TV, sitta vid datorn,
lägga mig och vila, läsa en bok eller varför inte
dricka kaffe. Så skall jag planera lunch här det kan ju
bli bra, en tallrik till mig och en tallrik till Juhani så kan man då
kolla lite löst på TV. Skulle behöva dammsuga men det är inget jag
gör nu. Kan lika gärna göra det senare eller i morgon.
 
 
Det blir en dag med soffhäng, kaffe och TV.. Vilken eftermiddag.
Nu skall Juhani dra i väg för att möta Ashani. Hon skall
ha hjälp med påsar som skall hem. Så nu kan jag
ta det lugnt och sen se vad som skall göras.
Ja det är ju bara att se till att dagen
går.Tråkigt kan man lugnt säga.
Men det går.
 
 
Ashani fixar maten
tillsammans med Juhani.
Det blir så bra så. Allt är klart på
ett kick. Då kan man titta på TV och äta,
undra om jag fastnar här i soffan och så Kan 
vara en risk, man blir super seg och hittar inte en
motivation att göra något.
 
Nä nu har jag kväll och vet du jag skiter i detta.Jag tar och lägger mig.
Kan ju se på någon film, eller inte. Något som inte är OK med
TV:n och sändningen. Mottagningen är inte OK det är
helt galet. Får inte någon mottagning. Ja ha det
var det. Vad gör jag nu? Inget skiter i detta 
och sover snällt. Tack för att du
är med mig.
 
Gör en bra kväll.
 
 GOD NATT 
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0