Fika med ACP kul

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190122
 
 
 GRATTIS
 
Vincent & Viktor
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag starta denna dag och jag tänker mig att
det blir med en frukost för den har jag längtat
efter hela natten.  Den är så god så det
vill jag ha tack. Jag hoppas på en
stunds njutning och så.
 
 
Läsa nyheter och
ta en titt på Facebook. Så som
det skall vara, ja då så då är det bara att
köra på dagen. Jag skall iväg nu till Huddinge och
träffa ACP. Det var evigheter sen, skall bli så kul.
 
Jag skall vara på jobbet 12 så jag tar ett par timmar här
i centrum med ACP, en fika och så snack. Det ger
mig bra energi. Så då skall jag åka då. Mot
buss, pendel s¨är jag i Huddinge på ett 
kick, Cirka 35 minuter tar resan.
Står och är fascinerad
över en fönsterputsare so tvättar
HM`s fönster. Han svabbar och skrapar 
man ser att detta har han gjort ett tag, när jag står
där och ser så kommer ACP, hon viftar och  kallar på min
uppmärksamhet men PH bra blänger på killensskicklighet .
Ha ha ha vad ACP skratta.
 
 
Då så fika och en liten snabb pratstund. Härligt tycker jag man blir
glad och man får energi så det blir så bra detta. Ja då är man
mitt i en skön diskussion om livets lärdom. Här kommer nu 
denna tid att ta slut för i dag för klockan är redan
11.20 min buss till jobbet går ju där 11.24 så
vi skall avrunda.
Vi promenerar till bussarna och
snackar lite. Vi skall ses igen och det är
så kul tycker jag. Hon är en tjej mad ett varmt
hjärta och jag gillar det. Rak och sann, det är vad
man vill ha i en vän. Jag har en fin stund och är fylld
med massa bra energi. Nu är det ju bara så att vi inte skall
dröja med näst fika. Det skulle vara så boring.
 
Kommer till jobbet och så kommer man in på avdelningen.
Här är det ju så att det är lunch och massa roliga saker
på G, eller? Ja jobbet är jobbet. Det är inte snack
om annat. Jag har massor att stå i och det
blir inte bättre av detta stress man 
känner inombords.
 
 
Vi skall hinna med så
mycket saker så det kan inte
vara sant. Jo då maila anhöriga, trösta
andra anhöriga, ta hand om våra boende och fixa
med det mesta. Vända ut och in på sig själv för att det inte
fungerar på ett annat sätt. Jag blir rätt sur så ja det ör inte så kul.
Jag blir ju inte av med känslan att göra rätt utan hon hittar alltid något fel.
 
Då så mitt pass på 9 timmar är snart slut, det blir bra om man tar det lugnt.
Jag tar en boende i taget och sen är det bara att jobba på. En efter
en. Så nu är jag klar och skall nu prata med natten, vad skall
rapporteras? Ja det jag tycker är viktigt att veta, eller hur.
Så blir det så är det. Skall bli körd hem av en
kollega, tack för det. Nu väntar sängen.
Måste sova nu.
 
 GOD NATT 
     HAKUNA MATATA
      Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0