tvätt dag i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190110
 
 
 GRATTIS
 
Sigurt  & Sigbritt
 
 
 DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ledig från jobbet och då har jag tvättstuga.
Hur kul är det? Inte mycket, men det skall göras.
Så nu skall jag se till att få ner all tvätt, till hjälp har jag
Juhani som tur är så let`s go till tvättstugan.
 
 
Så då är tre maskiner på och jag skall ta frukost. Jag har
en hel timme på mig och det är lagom för mig att äta.
Så lite koll på världen och FB. Min morgon är
så bra så det är inte sant.
 
 
Det blir hiss ner till tvättstugan,
hänga tvätt och lägga tvätt i torktumlaren.
Hiss upp, vänta en timma, hiss ner, ta ut torktumlaren,
lägga nytt i där, hyss upp. Vika tvätt, vänta, hiss ner 10.30 nu skall
jag vika tvätt och hoppas att allt är tårt. Vilket inte är fallet.
 
Hiss upp med hjälp av Juhani. Tvätt klart 11.00 tack för det och jag 
kan återgå till en dag med slappa tider. Skall städa undan och
dammsuga. Sådant måste man tydligen göra när man
är ledig.Jag fortsätter min dag som jag själv vill, kaffe,
lyssna på musik, lugnt och skönt.
 
 
Får besök av en Linus, Camilla skall
till tandläkaren. Han berättar om sin dag på
dagis och att det är sådär halv kul. Han gillar inte
dagis så mycket han gillar när dom är ute och det är bra.
Men inne nä det är inte så roligt, han är ett ute barn, faktiskt.
Nå ja mamma Camilla tar en kaffe, borstar tänder och sen åker hon.
Vi tittar på film och sen ringer Camilla och pratar med Linus.
 
 
Nej han vill ärta köttbullar hos mormor om det går bra, han frågar mig 
så artigt och blir super glad när jag säger vist kan du det. Han 
ber sin mamma att be pappa komma senare och
hämta han. Det går alldeles bra det. Så då
är han med Juhani och kollar på när
han spelar "Fortnight"
Jag pratar med Lillevi i luren,
frågar hur det är och hur livet går vidare.
Men det är jobbigt för henne och Kim, så klart.
Jag bjuder över dom om dom orkar så klart. Det kan ju
vara bra. Hon ringer senare och frågar om dom kan komma.
Ja kom ni jag skall ändå bara vara hemma.
 
Då är det full fart hemma på Linus, pappa kommer snart. Det är ju
bra. Han får åka med pappa, så det är tur. Thomas tittar på
Bee och konstaterar att han inte har några bromsar.
Hur kul var nu detta då? Inte ett skit, varför
händer det mig, alltid
 
 
Jag älskar Bee och han är
min pärla, jag vill inte att han skall
vara trasig. Snälla jag gråter blod nu. Jag
vill att min bil skall vara hel, och det är ju en bra
bil annars. Skall prata med gubben så får jag se.
Men det känns inte bra inte alls bra.
 
Nå väl jag säger tack till Thomas för info och så hej då till Linus.
I samma veva kommer Kim och Lillevi, det blir fika och
lite snack här. Så nu skall vi se vad som kommer
fram, något nytt? Ja massor, något tråkigt ? 
Ja både och, Kim och Lillevi är helt
slut. Helt crazy.
 
Vi snackar fram och åter om livet och om sorgen.
Sen är Kim en väldigt speciell man, han har så sjuk humor
när han släpper fram den, väldigt sjuk. Många skratt blir det så
vad säger man? Tokig man. Min man och andra sidan ringer inte, Hur fan
tänkte han då?? Jag hoppas att han har ett bra själ, typ somna, jobba, eller jag
stod i duschen. Säger han att han glömde ... då blir jag för¨bannad.
 
Men det blev ju inge snack med gubben han ringde inte.
Kim och Lillevi har nu åkt hem och jag skall nu krypa
ner i sängen. Tack och hej.
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0