Vardag, jobb

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
190102
 
 
 GRATTIS
 
Sylvester
 
 
Grattis finaste
Amanda.
 
 
Grattis
Anette Part
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Att börja skriva i dag känns lite så där olustigt.
Varför? Min semester är slut, jul ledigt är slut och
vardagen står och bankar på dörren. Inte så roligt tycker
jag jag känner mig väldigt avig och så där ...vad gör jag nu.
Jag får allt göra som många andra i världen, bita hårt och gå i väg
till jobbet. Så är det och så blir det. 
 
 
Jag har ett kvälls pass så det är inte någon brådska direkt så man kan softa lite.
Vad sägs om en frulle så här på morgonen jag kan ju bara vara softa
hela förmiddagen så jag börjar nu med frullen. Yoghurt, musli är
på G, läser lite och kollar FB. En kaffe på detta med en
smörgås. Bästa morgonen och starten är bäst för
mig så klart.
 
 
Det blev en lunch och kaffe hos Camilla
som har semester. Det låter ju riktigt bra vill jag lova.
Hon bjuder på sketti med köttfärssås, helt ok och det är bra
att vara mätt innan man kommer till jobbet. Ja det blir lite koll på
en serie som hon följer Ja måst nu åka så pussen och kramen, mot
Huddinge och jobbet. Ja jag hinner nog kramas lite hoppas jag. 
 
 
Hitta Inga, Kurt, Maria, Pia, Lydiah, Leena, Emma, Fatou, Yasmin,
Catharina det var nog alla, så kramas han jag allt. Nu skall
jag bara göra mitt bästa när det gäller min dag, det är
jag och Hilda som kampar ihopp så det kommer
gå bra. Ja det är fika och så är man igång.
Det går bra och ingen är så där extra
oroliga alla verka ha en bra helg.
Så eftermiddagen blir till
kväll och middan
övergår sen till
kväll.
 
 
Några vill sitta uppe och
se på tv vilket jag kan anse
som en bra ide, jag hoppas också
att nattpersonalen kan inse det också.
Nu är det i alla fall dags för Hilda att gå hem.
Jag är kvar till nio. Hinner träffa Hakima, en underbar
timmis. Hon jobbar natt nu för att hon pluggar och skall bli 
SSK, skit kul.
 
 
Så kommer natten och jag skall rapportera. Inga
konstigheter bara som vanligt. Tack och hej.
Kör Bee hem. där ligger ett brev från
Södertäljes kirurg mottagning.
Vävnaderna från senaste
operationen var friskt.
Så skönt. Ingen
cancer mer.
 
Så skall jag nu i säng.
Duscha först.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0