Då var det en ny månad

 
SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka 27 dag 182 på året
 
 
 
190701
 
 
 
GRATTIS 
 
Aron & Mirjam
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
I dag är det en ny vecka, jag känner att jag är lite så där
på G med allt som skall tas om hand, lite stressad.
Har massor att göra och set blir ju lite jobbigt.
Så nu skall jag andas in och andas ut.
Sträcka på ryggen och stå rak
i bussarongen.
 
 
Först en dusch,
njuter av den ett tag och
tappar örhänget, fasen också.
Då är det kläder på, och nu kommer
den viktigaste delen i min morgon ritual, 
min älskade frukost
 
 
Det kommer nu lite saker i min väg som jag skall ta hand om.
Röntgen tid på Odenplans läkarhus, maila klinik 4 om
en återbesökstid, sjukgymnast tid. Fan när skall
allt detta ta slut? Ja jag får väl se då vad
var det mer??? Ja just ja paketet
upp till Gällivare. Helene är
hemma och skall invänta
nästa röntgen.
 
 
Så lite
lunch med Susanne P
och Camilla. Smaskens och trevligt
sällskap. Pia ringer och berättar att hon är 
på G hem, bra då kan vi ses. Skall då planera in
det. Ja hem och invänta lite tid, skall hämta Robin som har
varit borta hela helgen. Ja det kan vara bra att se han också. Min man
är i Eskilstuna så han ser jag på onsdag.
 
 
Det kan bli lite att stå i, i morgon också men jag får allt säga att i dag
var det bara bra. Jag skall nog se till att jag har det så här hela
tiden. Vad som gör det vet jag inte jag tror bara att min
änglar är med mig mer än vanligt, min skydds-
ängel, White feather, är väldigt nära
just nu och bara det känns bra.
 
 
White feather han har varit
nära mig i så där 40 år, när han
är i närheten känner jag en doft av
en rökelse blandat med salvia och något
skogsmaterial. Det blir en doft på vissa ställen.
Sen är det borta för att dyka upp när jag är ute eller i
köpcentrum. Det kommer då och då och är en luft som
inte finns här och jag säger så. I vilket fall som helst är
han nära. även min mamma som också kan ge sin egna doft,
parfym och cigarett. inte så bra blandning, men det är så. Lite
kaffe doft har hon också.
 
 
Då så nu skall jag i alla fall ha en slapp eftermiddag med
benet på soffryggstödet. Jag hoppas att det är en
bra ide och att vi kan se fram emot detta.
Jag skall hämta en Robin och här
har jag då en liten liten 
övningskörning Det
är klockan
20.15
 
 
Så vad
händer nu? Jo
min som skall äta, massor
med mat. Nä han vill ha Thai mat, 
då åker man till Pong och äter, eller som vi
tar hem. Han vill spela lite också, så det är ju okej.
Jag sitter på soffan och funderar ut vad som kommer nu.
Inget, bra då kan jag tacka för i dag och så kan jag väl bara
hoppa i säng.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0