Egen tid :)

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
190721
 
 
GRATTIS 
 
Johanna
 
Apostladagen
 
 
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej då har jag en ny dag att dela med dig så jag tycker
jag skall börja nu på en gång. Det handlar om min
natt, nej den har inte varit jobbig på grund av
smärta eller  sendrag ( det är jag så
van vid att det är ju bara så )
Nej detta handlar om
två små flickor. 
 
De kan inte
somna på soffan,
utan måste kommer till
min säng. Efter som jag själv har
haft vandrarande barn som dom kallas, vet jag
att det är bara att lägga dom i sängen. MEN det
är en smal dubbelsäng jag har, den är bara 160 bred så
det är skit trångt. Så jag väljer att lämna dom med Ukki, jag 
lägger mig på soffan. Då händer det så att jag lägger upp ena
benet på armstödet och låter benet hänga och tynga ner knäskålen
åt fel håll, fan vilken smärta att vika det rätt igen.
 
 
Men nu känns det helt okej igen. Jag skall börja med min frukost.
Kan börja med den utan småttingar, dom sover så gott, ett
tag till. Vi, jag och Ari, funderar på vad vi skall göra nu.
Dagen har just börjat och det kan vara skönt att
springa av stressen i ungarnas ben. Så 
jag planerar lite nu, vad blir bäst.
Måste ju underhålla
gubben också.
 
 
Nu har
vi bestämde oss för
hur denna dag skall se ut.
Ari tar barnen på en lek stund
ute och sen åker till Biltema och käkar
korv.. Ja han skulle ju handla olja också. Jag
åker till jobbet för att ta ut lite papper inför resan.
Jag har fått klartecken från alla instanser ock kan nu resa
bort en vecka.
 
 
På jobbet träffar jag Inga, Sevim, Kurt, Yosef, Lena, Emade, Hilsda
och Yasmine. Så kul det är, jag längtar till mina kollegor.
Jag saknar dom väldigt mycket, det känner
jag när jag kommer dit. Mitt lösen
fungerar inte,  Så jag lånar
Hildas sida, tack för
det mycket
snällt.
 
Så då
skall jag hem
men innan jag kommer
hem skall jag handla på Willys
och ICA. Tar en sväng till Camilla för
att kolla gurkor och tomater. Det är så bra
att man kan odla lite själv. Då så skall jag hem.
Det ser ut som om det blir regn, alldeles gråa moln,
vissa nästan svarta. Så lite kaffe eller? Nä hä det skall
fixas mat först get var inte så att man skall ha kaffe först.
 
 
Barnen vill ha middag, okej skall ni äta då?? Jag hoppas det för Haylie
äter mindre en en fågel och Joline ärter inte mat så bra, inte
frukost heller, lunchen går bra. Då är det bara att se
till att alla saker som skall fixas inför min
resa, och att barnbarnen skall hem.
Jag är klar med maten ger
barnen, Ukki och
jag tar lite.
 
 
Då skall jag
packa mina saker,
barnens saker och få kvällen
att falla in. Jag skall inte ha så mycket
men det är i alla fall massor att göra. Packa
och leta saker. Ungarna har ägt mitt vardagsrum, ser
ut som en tornado gått igenom där, men det är okej jag fixas
senare. Nu skall man se till att dom skall sova vilket är sjukt svårt,
dom skall tydligen se film halva natten.
 
 
Jag skall passa på och tala om att bloggen kommer att se annorlunda,
jag kommer inte ha så mycket bilder och jag kommer mest bara
ha text. Jag kommer inte åt någon dator. Så det blir krångligt
med luren. Hoppas du har tålamod med det.
Tack för idag.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0