Helgen bankar på dörren

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
190712
 
 
GRATTIS 
 
Herman & Hermina 
 
  
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Nu är det återigen en helg, jag har nu bara att invänta eftermiddagen
tills min man kommer hem. Så kan vi skapa helg, ett lugn och
så bara vi. Nu vet jag , med en viss erfarenhet att min 
man är så trött på fredagen så det är inget
som händer. På lördag är det trav,
på söndag skall man återhämta
sig. Men det är helg och
då kan man njuta
av det.
 
 
I dag
skall jag starta
med min frukost och bara
njuta av den . Så det är ju bra de, vill
bara ha en lugn och stilla dag. En bra och skön
morgon. Fixar fram yoghurt, musli och en smörgås.
Ingefära juice  och sätter på kaffe. Tar ett par djupa
andetag och sätter mig för att börja.
 
 
Läser lite nyheter och skriver en morgonhälsning på FB.
Som vanligt är det typ samma saker alltid, det är
massa tråkigheter och massa andra saker
som man bara inte  har lust att läsa
om. På FB är det mycket om
andlighet just nu. Det
har kommit i ropet
med stor kraft.
 
 
Då så min förmiddag
är bara lugn och tyst, ingen är
hemma, bara jag och min själ. Har lite 
skön soffhäng med lite tv tittande, det finns 
en hel del att titta på och sen kan man bara låta
burken stå på medans man slumrar lite. Så vad säger
jag om lite uppiggande kaffe innan jag skall ta maten?
Ja för all del det kan ju vara bra.
 
 
Jag får ett samtal från Linus som är på mammas jobb. Han vill så
järna komma hem till mig, om det går. Just nu är det lite
jobbigt på mammas jobb. Så kan du hämta mig?
Ja det går bra jag skall bara ta mig lite
kaffe. Så kan man svänga över
till Salem och  hämta
Linus. Det går 
snabbt.
 
 
Vi är
tillbaka och
då kan vi göra en
bra eftermiddag. Först lite
kaffe till bara. Nu så vad skall vi
hitta på då? Jag skulle vilja se en film
mormor. Okej det kan vi. Jag skall se vad 
barnkanalen har. Det blir en trevlig eftermiddag
och han vill sen också ringa Ukki, kan jag låna din dator?
Jag skulle vilja se lite på Youtube. Ja det går, han sätter på lite
roliga klipp. Oj vad han skrattar, det är helt sjukt.
 
Ukki kommer hem och jag hoppas på en härligt bra kväll med
mat och massa kaffe. Men han somnar så klart, vilket är
en vanlig fredag för hans del. Vi får fika besök och
det är kul. Då skall jag äntligen göra kväll.
Trött med super nöjd med dagen.
Det är väl bara att vingla
in till sängen,
så trött.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0