Tvätt dag.


SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
 
190710
 
 
GRATTIS 
 
André & Andrea 
 
  
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Här kommer jag och det är bara att köra på denna dag.
Trött från i går? Ja men det är okej. Jag kan vila
en stund sen. Efter frukosten här skall jag
ha tvättstuga, tur att jag har hjälp ner.
Men det blir frukost först i dag,
så jag fixar yoghurt, musli
först.
 
 
Njuter av
detta en stund, så
nu kommer själva finalen.
Mitt kaffe, det är så  gott, så
njutningsbart, helt enkelt bäst. Då
kan jag starta min dag med att vara i
tvättstugan. Ja det är bara att bita i hopp.
Det går ju fort och så är man klar, eller nästan
så fort i alla fall. Ja då går jag ner. tre maskiner och
allt är på. Väntar en timme sen är det dags att gå ner igen.
 
 
Hinner med en kaffe och så kan jag ju bara se till att allt är
skönt här hemma, lugnt harmoniskt och en segpropp
till son. Han är sin far upp i dagen, lika seg kan
man nog säg, ha ha ha. Nä men ner igen
då hinner väl hänga och så innan
min son skall till jobbet.
Ja då är det klart.
 
 
Nu är det
snart klart jag har
haft tvätt i fyra timmar.
Men det är inte torrt så jag får
häng upp allt över allt i min lya.
Så jävla jobbigt, hatar verkligen detta,
mitt vardagsrum förvandlas till ett torkskåp .
Ja med det är torrt  morgon så det blir bra
allt i hopp. Nu skall jag allt ha en lunch så det
är ju bara att sätta fart.
 
 
Man kan tänka sig en liten köttbulle madnes, det kan vara gott.
Ja så blir det så man kan ha en trevlig lunch. Det är ju
helt galet men sant. Vad händer här näst? Jag
skall väl invänta min dotter, hon slutar
väl snart. Kan ta en fika med
henne och sen är det
middag som skall
fixas.
 
 Min man
kommer hem i dag.
Vi skall ha pytt i panna med
ägg och rödbetor, godis. Han kommer
vid 18 tiden, det har gott sakta hem. Lite så
där 100 - 110 bara. Då så kan vi samlas vid bordet och äta.
Det är snart dags att gå till säng. Fan trött och skit jobbigt hela dan har
varit så jobbig. Tror jag fått mer nervvärk i mitt ben.
 
 
Så jag skall nu slänga mig på soffan och se vad
denna onsdag kan ge mig. Kvällen tar slut
efter nyheterna. Då somnar jag.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0