Vanlig regnig dag

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
 
190704
 
 
GRATTIS 
 
Selma & Fingal
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en torsdag att fördriva. Det kommer att vara en 
dag då jag inte gör så värst mycket. Smärtan i benet
är jobbig. Jag har ont att sitta, jag har ont att stå
jag har ont att gå och att ligga. Så i dag  står
jag på huvudet. Det är hur bra som helst.
Men det funkar inte i långa loppet.
Jag får allt ha de så här.
 
 
Men i dag skall jag börja
med frukost och njuta av den.
15 grader nu i Tumba och det står
100% regn, det är ju i och för sig trist.
jag tycker om sol och värme, men vi får
allt se om det kommer ner något regn.Det 
är tidigt än så vi får se. Nu skall jag ha min
frukost i alla fall njuta av den och sen kan
dagen gå i gång.
 
 
Då så en kaffe på detta och min morgon är gjord. Har inget
planerat på måste så det blir soffläge och en påtår
med kaffet. Jag skall njuta av detta också efter
som jag har ont i benet. Men ont i vrist
och vad. Det tycks inte gå
över i dag. Inte så
kul kan jag
lova.
 
 
Ja jag 
skall ha en 
skön dag och njuta av
tystnaden och att vara själv ett tag.
Det är nyttigt för en människa att känna ensamhet.
Så nu ligger jag här och slappar järnet. Inget på förmiddagen alls.
Somna visst det var ju skönt, jag har mindre ont nu. När man sover
jobbar kroppen bäst på det som skall fixas, så detta är
lysande. Nu tar jag en sväng till Brinken hon bör
vara hemma klockan 14.00. En kaffe
och lite snack är ju bra.
Det är vad man 
orkar.
 
 
Det är väl
så man önskar att det
skulle va hela tiden men det
är en lagom sträcka för sen kommer värken.
Det är trevligt med lite sällskap och jag skall ju handla lite,
har min dramaten med mig så det skall gå lättare. Men kaffe först.
Återhämtning med lite mor och dotter träff. Så är man igång.
Mysigt som fan, synd att det inte finns sol.
 
 
Då så affären nästa, jag plockar i hopp det jag skall ha och går till
kassan. Jag skall säga att nu är det inge roligt, alla vet att
golven i en affär är väldigt hårda. Willys är inget
undantag. Så det här är jobbigt, det är inte
så lätt men igenom kom jag och är
på väg hem nu. Så skall jag
upp till huset, det går
bra. Kommer
hem.
 
 
Men se där
min man han är hemma
och det är ju skoj, hann han före mig.
Så det blir bara vi till middagen i dag så det är
väl bara att fixa. Lax med citronsås, mums och det är ju
klart inom en timme. Vi sitter tillsammans, han vill gärna spela men
det vill inte jag. Så i dag sitter vi tillsammans och ärter.
 
Jag kollar lite på tv:n och han spelar så jag somnar igen. Men det var ju
inte meningen, vaknar till 20.30 och tar medicinen. Kan ju titta lite till 
på TV:n. sen kommer min man och säger att det  är sent.
Oj somnat igen bäst att gå till sängs.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0