En dag i solen

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
 
 
190629
 
 
GRATTIS 
 
Peter & Petra
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är rätt skönt när man har en ny dag på g och jag
kan forma den som jag vill. Lite spontant det är bra
göra vad man vill. Det kan bli ett litet äventyr
i dag, Vi får se och då kan jag
starta med att ta min
frukost.
 
 
Njuta av
den och bara chilla.
Jag hoppas att det inte är något 
galet väder i dag, det är okej med lite
gråa moln och sol ibland. Då kan man promenera
ute utan att dö av solsting eller bli genomblöt. Så hur har jag
det nu? Jag har 17 grader och övervägande molnigt. Men det är ju
helt okej. Det kan visserligen regna, vad gör väl det.
 
 
Att kunna vara ute i solen kan vara lite jobbig situation men min man. 
Det är ju så att han är ute hela dagar så det är inget han vill
när han har ledigt, fatta hur det kan bli på semestern
Han vill INTE vara ute i solen just nu, okej
då får jag hitta på något själv.
Men han får fan följa
med.
 
 
Det blir
en tripp till lådbilslandet.
Det är en historia för sig med
kostnaden, men det är lika dant med
leklandet överhuvudtaget, barnen kostar
skjortan och lite till men föräldrar går in gratis, det
var ju bra. Men herre min själ. Ja ja  nu är vi här. Det
blir ett par timmar med Linus och Camilla, jo gubben följde
med. Han satt i skuggan och var lite sur, han har egen bil då han
skall kolla in travet.
 
 
 
 
Linus blev skittrött efter ett par timmar mitt i solen, detta lek land ligger
på en äng mitt i solen, det finns inte mycket skugga för barnen
överhuvudtaget, alla leksaker är i öppen plats. Så
synd om dom små liven som får solsting på
löpande band. Jag såg minst 6 barn
som fått solsting eller värme
slag. Det är otroligt att man
missar vatten till
barnen.
 
 
Nå väl 
jag lämna hem
Camilla och Linus vid
15.30 tiden, tror jag. Sen var
det bara att fara hem, skall kolla lite
vad min man har för sig. Han kollar in hästar.
Det blir inget av det idag, han har inte rätta Feeling.
Ja då kan man ta en sval dusch och återgå till min lilla
hörna. Men en satans ond fot och vrist.
 
 
 
Det är bara att fixa med högläge och Alvedon, vilket inte hjälper
till 100%. Men då skall jag se till att att ha en lugn  och en
skön kväll. Lite film om häxor kan vara lugnade ocg
roande. The worst witch, Den är lagom roande.
Och så kommer middagen. Det var lite
korvgratäng. så då blir det lite
vardagsrummet då, Min man
och jag ärter middag
tillsammans.
 
 
Då så lite mer
TV tills min man tröttnar
på värmen och sätter sig i köket.
Det är svalare där och han står inte pall
för värmen, så nu vet du det. Jag har ju vetat det
länge. Värme kan få honom på väldigt dåligt humör. Så
det gäller att hitta rätt temperatur på saker, inget som är varmt.
Ja jag stänger av tv:n och lägger mig på sängen, kollar lite mer film.
Kvällen är här och jag kan lugnt säga att det är bra  att njuta
en stund innan jag skall sova, eller vad sögs om att sova nu.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0