En dag med Camilla

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
190625
 
 
 
GRATTIS 
 
Rakel & Lea
 
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej
Jag är här igen
och nu är man bra förvirrad
och helt bakom flötet. Jag skall ha
tvätt 07,00 trodde ja, men set är klockan 14
och det är ju galet att jag tar så fel. Visserligen brukar
jag oftast tvätta 07 så det ligger lite i mitt huvud. Det kan också
ligga i fatet för att jag har smärta, man tänker inte så bra då.
 
 
Så då skall jag allt se till att få min dag i gång i alla fall, jag är ju vaken.
Då tar jag en timme i taget, det blir lite lättast så. frukost är då
på tapeten. Det innebär yoghurt, musli och smörgås,
jag tycker det är lite jobbigt väder, kan inte
sitta på balkongen och njuta. jag
har regn och så där 16
grader.
 
 
Det är ett måste
för naturen så vi skall INTE
klaga och det är bra med en mellan dag,
gräset är redan bränt på vissa ställen inte bra.
Så låt det regna i dag. Jag har fullt upp i alla fall.
Jag kan gott och väl säga att det känns skönt med lite
regn.
 
Jag skall med Camilla på ytterligare en läkarträff, så
den är ju helt jobbig vecka, massa farande hit
och dit. Men så kan det bli ibland. Jag
hoppas på att detta leder till
något bra. Ja då kör vi
Bee.
 
 
Hämtar upp
Camilla och så är det 
full fart på dagen hinner med
en stå fika, tack för det. Mot Skärholmen
och ortopeden. Ja det är ju ett farande fram och
åter som heter duga. Då skall jag se till att ha en bra dag
tillsammans med Camilla . Det blir ett väntande som heter duga
och det  är bara att sitta och vänta.
 
 
Ett tåg har spårat ur och då kommer läkaren lite sent vill jag lova.
Men vi väntar och väntar. Till slut kommer han, och då är
han superstressad. Men det ordnar sig. Han dyker 
upp och Camilla går in, det tar lite tid och
så är hon klar. Inte så kul och
hon blir lite uppgiven.
 
 
Vill inte prata
om det så jag låter
det vara. Hon får allt ta det
senare och det är bättre. Jag har nu 
kommit hem till henne så det blir en kaffe
och så så kan jag då hämta Juhani, vi skall handla.
Jag glämmer kryckan hos Camilla så det är inte så kul
skall jag halta runt utan?
Juhani är på hugget att handla, jag gillar inte att handla då jag
har ont, och nu utan krycka. Det känns inge bra, men så
är det och så blir det. In på ICAMAXI för att ta och
handla. Det blir dagens mat, hushåll-toapapper,
Mjölk, smör och bröd. Jag orka inge
mer min irritations nivå kör
rätt upp i taket.
 
 
 
Ja då är man
hemma och så slut, jag
fattar inte det är så jobbigt. Jag
har gjort det super lätt för mig, färdig
kyckling och potatissallad, det är ju bra. Jag
hoppas att det duger till min man också. Men han
är hemma vid 18 så det blev sen middag. Lite tv och så
skall man i säng, min man sover redan.
 
Ja tack för i dag då.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0