En dag på lasarettet

 
SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka 26, dag 175 på året
 
 
190624
 
 
 
GRATTIS 
 
Johannes
 
Johannes döparens dag
 
 
 DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det ny dag, ny vecka och nytt väder, eller?
Det är bara 15 grader i dag och det känns
lite kallt, jag vet att det kan vara så på
morgonen  men det är inte så
bra för de leder jag har
ont i. Så det
blir byxor.
 
 
Så då är
jag på ruta två efter
duschen. Det är frukost. Jag
skall njuta av min frukost när solen
kommer fram bakom skogen och rätt in i mitt kök.
Det blir en redig strålkastare in i köket, vad är det som
man oftast ser med solen in på? Dammet i huset, det är frustrerande.
 
 
Vad gör man åt det då, torkar av s klart. Det är så trist, dammtorka.
Dock kommer det att gå fort eftersom jag är snitsig på detta.
Så det så. Jag hoppas inte du behöver dammtorka.
Jag skall vara ett moraliskt stöd i dag då
min dotter skall till neurofys och
kolla nervbanor.
 
 
Har gjort detta
för hur många år de
vad jag mins då är att det är
obehagligt. Men med dagens tekning
är det nog lättare och inte så jobbigt, hoppas jag.
Jag skall hoppas på att få följa med in, om hon vill så.
Lite nyfiken.
 
 
Då så dags att åka kommer snart ner till Bee. Sen bär det av
till Huddinge. Ett stopp i Skärholmen där jag skall hämta
mina klockor .Batteribyte på min klocka som jag har
på jobbet och mammas klocka som jag kan
tänka mig att använda. Juhani hade
några också. Då skall jag
posta ett brev och
så till apoteket.
Hittar inte
det jag söker.
Så vi, jag och Camilla
åker vidare till Huddinge sjukhus
som nu mera skall förkortas KSH, det 
är Karolinska sjukhuset Huddinge. Så nu vet
du det. Här går vi till den där lilla affären med dom bra
hjälpmedlen. Skall ha ett hälinlägg och det hittar vi, det blir bra.
Sen bjuder jag på kaffe, Camilla bjöd på förra. Så då hinner vi lugnt sippa i
oss detta. Nu skall vi upp till Neurofys där Camilla skall kolla nervbanor.
 
 
Intressant som fan, alla trådar och alla apparater, lite kort kommer här.
 
 
 
Vi blev klara där efter en timme och så skall jag då ta hem henne.
Vi kommer på att det är bra om vi plockar Linus och sen
åker till mig, så kan Thomas och Camilla gå på
möte med byggnämnden, ja det låter som
en bra ordning. Då tar vi fika hos mig.
Sen kan jag plocka lite så
kommer dom tillbaka
inom en timme.
 
 
Ja ha ja
det gick bra och
alla papper är på plats.
Vi säger hej då och jag skall fixa
middagen till Juhani och mig. Det blir
snickarpanna, det var inte i går vill jag lova.
Så kommer min son hem vid nio. Ja det blir bra.
Men han kommer inte, Va... Vad gör han nu då??
Ja ha ja åker till Jordbro, kul kunde ha sagt det lite
tidigare. Planta.....
 
Nu skiter jag i detta och hoppar i säng,
grinig? Ja väldigt.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0