En dag på sjukhuset, bokstavligen

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190531
 
 
GRATTIS 
 
Petronella & Pernilla
 
 
DAGENS CITAT
 
 ( Kärlek är då gränser suddas ut
och blir till en enhet )
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en morgon med vågad tagning. Jag har en
stödstrumpa som är över hela benet. Jag skall
använda den för att se om det blir bättre.
Jag hoppas det innerst inne, men
man vet aldrig kan bli värre.
Det skall ju öka blod
omloppet så vad
har jag att
förlora?
 
 
Men jag
startar med min
frukost den kommer att sitta fint.
Njuter av solen och vilken tur att det inte
blåser mer. I går var det hårda vindat och massa
saker flög bort. Ja då skall jag allt njuta av min frukost.
Tyst och lugnt är det bara jag och min frukost.
 
 
Skall straxt klä på mig och se till att allt är på plats, vad skall
jag ha med mig? Inte glömma något och skall se om min
dotter vill hjälpa mig och handla, det skulle vara
mycket bra. Jag kan hänga på vagnen tror
jag. Jag skall i alla fall se till att allt
kommer på plats.
 
 
Mot Huddinge
och sjukhuset, här skall
vi på ultraljud. Kommer lite tidigare
så jag kanske kan bli klar fortare. Men vilken
undersökning. Alltså herre gud, smärta innan med fan
vilken smärta efteråt. Klämmer på benet så jag tror att han skall
trycka av benet. Ser lite udda ut i underbenet så det kan då vara
något eller inte.
 
 
Ner till lättakuten får tag i läkaren och så blir jag skickad till akuten.
Nu skall jag till kirurg/ortoped. Så det är ju bara att vänta då. 
Det händer något med tiden, och alla som var där
kommer in och får hjälp. Men har dom glömt
mig? Men vad är detta?? Jag vill ju
komma in nu. Från 11.30
till 14.15 fick jag
vänta.
 
På rummet
kom läkaren efter
20 minuter, klämmer och drar.
Okej prover skall tas, Så väntans tider.
Camilla måste hem för hon har date med sin man.
Jag får då sällskap av bästa Susanne Paakki vilken lättnad.
Jag har nu väntat en evighet, läkaren kommer tillbaka och berättar
att allt ser bra ut eller inte. Jag skall kontakta vårdcentralen och så skall
jag då få komma dit och så skall vi gå vidare i utredningen.
 
 
Men jag blev sjukskriven från och med 190529 till 190612. Så då
skall vi hoppas att allt är bättre eller i alla fall så pass att jag
kan jobba. Det är så sjukt jobbigt med detta att bara
vara smärt påverkad. Man blir lite ding i
huvudet. Så nu skall jag fixa min
vardag och se vad som
kommer att hända.
 
Hur kommer jag att få
i hopp min dag? Jag pallar inte
att ha det så här.Det värst som finns är att
hänga hemma och inte kunna jobba, vilken pissig
vardag. Har nu bestämt mig för att titta på tv och let´s
dance. Det är så otroligt tråkigt med min man som skall titta
på film med mig och somnar bara så där, på en piss kvart. Jag
lägger mig i min säng och tittar på Let´s dance. Min man kommer in
senare det vet jag.
 
Men det som händer här är ju att jag somnar också.
Så tack för att du är här ock läser och nu
skall jag sova.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0