En lugn dag

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
  
190622
 
 
GRATTIS 
 
Paulina & Paula
 
 
 DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är man vaken igen och nu kan jag lova att jag är grinig.
Jag vill och behöver sova mer men nej då nu skall
vi upp säger kroppen. Men det är ju helt galet,
helt absurt, skulle jag kunna få sova
lite? Bara lite till. Så segt så
tröttsamt.
 
 
Lite frukost
så skall jag njuta
lite av den så man sen kan 
sätta sig att titta på tv och dö i en hörna.
Tråkiga program kan göra att jag somnar, hur bra
som helst. Och gissa vad glad jag blev när jag vakna 08.15.
Nu har jag fått lite mer sömn, så skönt. Inget att klaga över bara njuta av.
 
Skall inget göra i dag inte en gå utanför dörren, kanske kommer att
göra det ändå. Men dagen rullar på och min man mår inte
så värst bra vill jag lova. Han sover och är på
toa och sover igen. Det är ju satan
så kul att se ....NOT. Ja jag
tar mig lite lunch då.
Njuta av den.
 
 
Nu rör sig 
det i Juhani´s rum
också. Där skall Ashani till 
en kompis och sen skall Juhani till
Jordbro och grilla med Ashani´s föräldrar.
Jag vet att han gillar det maten är god säger han.
Ja det kan jag lova, då vi har ätit med dom också så
kan dom laga anpassad kryddstark mat till oss. Trevliga och
mycket rara är dom. Ja då skall jag återgå till min dag.
 
 
Camilla ringer och frågar om jag kan hämta dom från badet. Lite
mycket att bära på, en båt, två luftkuddar som jag tycker
är så coola. Stor IKEA påse med handdukar och
massa annat gott. Ja det kan jag efter 15 i
alla fall. Så tar jag kaffe och
väntar in tiden. min
man är död.
 
 
Helt slut
jobbig midsommar
för honom. Det tar 30 timmar
för han att bli redo igen. Om det räcker
i dag vet jag inte han missa hästarna och det blev
ingen stor sak av det, för det är.självförvållat.  Vad är det min
mamma bruka säga? Ja just ja ; " som man bäddar får man ligga". Så
skall det vara. Nu tar vi lite kaffe älskling.
 
 
Dagen rinner på och nu skall jag och Bee hämta familjen
Karlsson/Westerberg. Det är trötta i solen men haft
en trevlig stund vid vattnet. Thomas sa att det
var varmare nu än 30 maj då han alltid
tar sitt första dop för sommaren.
Han har gjort det länge
en tradition.
 
 
Tar en ficka i
solen med Camilla och
Thomas. Det är skönt på deras
baksida och det är sol där. Så nice men
jag känner mig så trött. Bäst att åka hem innan
jag somnar. Det är lite slö kväll och vi tittar på tv:n lite
så där strött, inget viktigt eller så bara .......ZZzzzzzzzzzzzzzz.
 
Då blir det bara sömn för hela kvällen,
ingen middag inget kaffe inget bara sova.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0