Grattis Sverige

 

SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190606
 
 
GRATTIS 
 
Gustav & Gösta
 
 
Sveriges
Nationaldag
 
 
 DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har man vaknat
efter en natt i smärttillstånd Hugo,
jag kommer att bli galen om jag skall ha det
så här. Jag kommer att vara helt slut. detta är tortyr på
hög nivå. Jag får fan inte sova. Här är jag hos en väninna som bor
lite längre bort, jag tar bilen och sen när jag skall hem blir det för mycket gympa
för foten, benet och värken är ett faktum hela natten.
 
 
När man vaknar och man tror att man redan har varit i duschen då är det
inte kul. Jag får ju fan vansinnesutbrott av trötthet, Det känns som om
jag har sprungit 70 maraton gånger ++, det är ju sinnes
sjukt. Va fan skall jag göra?? Om jag bara ligger, 
vilket jag provat då förtvinar muskler
och benet blir svagt. Ingen
bra ide.
 
 
Gör jag lagom
med aktivitet, typ kör till
Brinken, fikar och hem igen är
smärtan lindrigare men den är där.
Promenerar jag till centrum kommer jag
inte hem, går jag runt i lägenheten och typ vattnar
blommor går det bra. Då är smärtan hanterbar på natten,
men jag får inte sova. Tar jag då Citodon så sover jag i fyra till
dem timmar, det är bra men ... dom är inte bra alls att ta. Mina andra
tabletter som jag tar, lite mer kräm  dom får jag heller inte ta ofta, så jag
tar Alvedon och dom hjälper inte.
 
 
Nu blir det frukost och lite njutning av solen som kommer in i köksfönstret nu.
Behagligt och nice, sätter mig på balkongen med kaffet. Det är sådan
ljuvlig morgon och allt k´jag hör är fågelkvitter. Jag hoppas att
det är så här hela dagen. Vansinnigt bra och skönt. 
Frukosten är klar och påtåren kommer på
balkongen. Det måste vara minst
30 grader i dag.
 
 
Vad skall jag
göra då? Ja jag tar mig
ner till stranden och sitter där med
Camilla, vi är övergivna av våra män och då kan
vi hålla varann sällskap. Det var näst intill tomt när vi kom, och
fullt när vi går. En dag som denna väljer många att fira på stranden, det
är också bra. Det som är viktigt är familjen och barnen. Linus far runt och hittar
sin kompis från dagis. Det leker och hoppas i vattnet. Det är en skön morgon.
 
 
Så är det lunch hemma hos Camilla, Paakki är också där, hon blev ledig i
dag. NIce. Så skall jag hem och vila, känner mig en smula seg.
Det blir en massa saker fram och åter, massa skall och
skall inte, jag hamnar till slut på soffan och däckar
där. Min yngsta son jobbar och han slutar
18.00 han har handlat en present till
pappa och mig, en fläkt.
 
 
Så snällt av han.
Den passar bra en dag
som denna, Så jag hämtar han.
Sen är det ju bara att fara fram som
en kanon. Juhani kör och han skall bara
ha koll på hastigheten. Så kommer allt att gå bra-
Lite mat i magen och sen är man tröttare än tröttast.
Helt otroligt. Jag kommer i säng 20.30 av att jag är så trött.
Somnar söt och det skall man väl göra.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0