Hit och dit

 
SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka 35, das 168
 
190617
 
 
GRATTIS 
 
 Torberg & Torval
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är en ny vecka och med massa nya utmaningar, jag kommer att
få ett nytt luftigt liv med massa jag behöver inte. Jag är så bra
själv och jag kan själv. Jag andas in ny fräsch luft och det är
bara så skönt. Har massa sköna och viktiga saker 
framför mig. Jag kommer inte att vika en tum
till. Nu räcker det. Jag har i dag en  17
grader och så en väldigt massa
gråa moln, var är min sol?
Eller är det en mellan
dag??
 
 
Vilket som
så skall jag nu se
till att jag kan få mer tid till
bara mig. Min man är inte hemma
och jag är alltså ensam, nej min snorunge
på 23 är hemma. Så nedlåtande, förlåt Juhani jag bara
skojar lite. Han skall dock jobba i dag och då är han väl förberedd
för den dagen. Ja då skall jag ta tag i min dag och så skall jag allt  se till
att trolla fram solen till mig, bara mig ni få skaffa en egen. Ja så är det och så blir det.
 
 
Oj detta blev långt då skall jag ta min älskade frukost och se till att jag
blir stark och modig. Yoghurt och musli, kommer upp, lite
koll på världen som uppenbarar sig. Jag hoppas att
det är väldigt bra dag i dag, vill allt komma
i kontakt med min värld Så njuta.
Vad mer kan jag begära.
Inget.
 
Som du vet
är det en sak som saknas,
mitt kaffe och det kommer nu. Lutar
mig tillbaka och bara njuter av denna goda varma dryck.
Dagen spirar i hela kroppen en dag med de bästa. Jag skall straxt 
köra min son, min snorunge Juhani ( han kör ) till jobbet där efter åker jag till
min bror på Skogskyrkogården. Det blev fint här och jag är nöjd.
 
 
Sen åkte jag ut till Tungelsta, fika med fina Pia. En glad och skön
tjej som jag riktigt tycker mycket om. Ja vi sitter och fikar och
snackar. Tyvärr blir det inte så länge då jag måste iväg till
NKS och hjälpa Helene med att ta hem lite tvätt.
Så när jag kom dit blev det fika och snack.
Lava mår inte så bra men hoppas
på bättring.
 
Sen skall man hem i
rusningstrafiken, fan det är ju
otroligt det tog två timmar hem och jag
blir lite stressad i bil kön som tar så lång tid.
Men då jag kommer till Alby rondellen tar jag till vänster
och åker till mamma och pappa. Det är lika bra att göra det nu när
jag har ångan uppe.
 
 
Det här var också en tung liten plats, jag har mamma och pappa
här och i mitt hjärta, så klart. Men att komma hit och sitta här
och en känsla att dom är med mig berör väldigt. Jag
känner mammas parfym och pappas tobaks lukt.
Det är magiskt när man känner mammas
hand på min kind. Pappa viskar ta
upp det igen. Då kommer
tårarna.
 
 
Går till bilen
och sitter mig en stund, detta
är inte så kul för jag blir så ledsen, fast än jag
inte skall. Dom var ju gamla och deras tid var inne på
rättan tid. Men än då blir jag så ledsen, kör vidare till Lilla Dahalen.
Det är tjock luft och det känns konstigt. Jag går fram pratar lite och sen tar
ett kort. Så kommer en grön strimma fram och jag måste ta kort på den. Hoppas den
kommer med på kortet, luften lätta och solen kommer och värmer mitt ansikte.
 
 
Det känns så skönt och jag vet Emelie att du var där och att vi hade kontakt,
så skönt så bra. Saknaden efter dig är så stor för så många det är
sjukt vad många saknar dig. Vi har olika känslor och alla
är på riktigt för var och en av oss. Vi får känna
olika, man behöver inte ha samma
känslor alls. Bara man låter all
känna vad den känner.
Tack fina ängel
vi ses igen.
 
 
 
Så kommer
man till en puknt på dagen
där man inte fattar att det är lite segt.
Vill jag äta eller vill jag lägga mig. Jag lägger mig.
Klockan är faktiskt 21.30 så min kväll for iväg som värsta lönen.
Hur fasen kommer det sig? Nä det gör jag inte heller. Den bara är slut
och jag också. Jag kan ju nu bara säga tack för i dag.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0