Jag kalla denna dag "vilodag"

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
190623
 
 
GRATTIS 
 
Adolf & Alice
 
Johannes döparens dag
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag ta tag i denna söndag och se till att jag har det jag behöver.
Jag vill inte ha en söndag med massa stress eller massa skit,
nä bara en söndag med massa härliga omfamningar.
Ja så skall det vara. så nu kommer jag att se
till att jag har den bästa söndagen
ever.
 
 
Frukost
Min goda fina frukost.
Här skall man njuta till 100%
Varje tugga, varje sekund, hela alltet.
Ja snacka om bra timme på morgonen, inte
alls något som stör inte ens min man, han är tyst och
snäll jag har hela timmen för mig själv.
 
 
Då är det kaffe dags, gubben vill du ha ny kokt kaffe?
Se där, kan jag få din kopp då? Så häller jag på.
Då är det kaffe och en smörgås, det
betyder slutet på frukosten. Allt
som allt en timmes ätande,
hur bra som helst.
 
 
Min söndag
är nu på G med en
dusch och påklädning. Här
kommer dagen som man bara känner
en bra vibb av.. Jag hoppas att det är så bra
hela dagen. Min man skall spela på hästar i dag så jag 
kan åka till Brinken och fika. Det är ju helt okej. Men först
lite lunch för nu helt plötsligt är klockan 12.00 då kan man ta lunch.
Det blev scrambled egg med bacon super gott.
 
 
Då så min lilla gubbe nu får du allt titta på hästar och ha en skön
eftermiddag. Jag tar en kaffe med Camilla. Väl där blir det
att vi sätter oss hos grannen, Ingela och Ove. Så skön
dag solen lyser och det är så där 23 grader. Så 
perfekt som det kan bli.Jag pratar lite
med Ingela om liften, hemtjänsten
som är hos henne kan den
inte. Så jag berätta
om den.
 
 
Den är
ingen rullstol som
man bär rullar runt med, den
kan lossna. Nä många är outbildade,
och kan inte sina saker. Tragiskt. Då är klockan
16 så då kan jag ta mig hem och sen är det bara att invänta
middagen som kommer senare i kväll. Jag tror det är hästar fram till 19
i dag så jag får mat där efter. Gör inget.
 
 
 
Skall strax hämta Juhani som skall få köra hem i dag.
Han skall köra Bee och det går så bra, nu behöver
han bara köra upp och fixa provet. Då är det
klart. Så vad säger du Juhani, skall du
inte fixa kortet nu. Min man är
så glad när jag kommer
hem.
 
 
Det är travet,
det går inge bra i dag,
jag berätta att jag van på min
triss som jag köpte, han blev lite sur då.
Men bara en liten vinst. Jag kan köpa en till lott och
det är okej. Travet är svårare efter som det är hästar och dom
kan ha en dålig dag. Då travar dom inte bra. så är det bara, ja ja
säger han, nästa gång.
 
 
Så blir det mat och det är gott. Fläskfile med potatis och kall sås,
vad du vill, grönsaker. Så det är ju bra. Ja då kör jag en
kväll till. Det blir film på ettan, Jurassic park..
Helt okej men temat är den samma och
handlingen är den samma men den
duger att titta på.
 
 
Så är det äntligen kväll och
jag kan nu lägga mig.
Tack och hej.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0