Läkaren igen.

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190610
 
 
GRATTIS 
 
 Bertil & Berthold
 
 
 DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Upp och hoppa när tabletten går ut och jag
börjar snurra i sängen då är det dags
att gå upp. In i duschen och så
fixa frukost. Men klockan
är ju bara 05.00
Nice där.
 
 
Ja ja 
frukosten intas
i alla fall är ju vaken nu.
Set lite grått ute och det är ju
lite trist. Är bara 12 grader och det är
risk för regn i dag. Men det är okej jag skall
inte göra så mycket i dag. Nu på förmiddagen är det
lite besök till Skärholmen och Klinik 4. Så det är ju det som
skall göras.
 
Nu är det dags att klä på sig. Det blir brallor i dag,
set ser kallt ut så det vill jag nog ha på mig.
Solen kanske kikar fram sen eller
så kommer det regn. Man
vet aldrig när det
står 40%
chans.
 
 
Vad skall
du göra i dag då,
jobba? Du kanske pluggar?
Jag hoppas i alla fall att din dag
blir bra, man mår så mycket bättre av att
ha det bra, vara glad och känna sig välkommen där
man skall vara. Jag tycker att vi människor är lite för dömande.
Tar saker för givet och inte ser skälva kärnan hos en människa.
 
 
Ta min chef som absolut inte kan se människan som jobbar.
Hon ser kostnaden och miljö bovar. Dålig kombo när
man skall driva ett särskilt boende. Nå väl
inge jobbsnack för då blir jag så
ledsen. Jag tycker inte om
det och särskilt så här
på morgonen.
 
 
Nå väl skall ni
iväg med mig och Camilla
till Skärholmen. Hon har läkartid
som jag. Då samåker vi så klart, det är 
ju det bästa, sällskap hela dan. Vad vi hinner
fika och så. Ja blir bjuden av Camilla så det tackar 
jag för. Men hur gick det då för mig. Ja vad säger man,
nya mediciner och en spruta på ischiasen. Nya infektioner .
Jag tror att jag är rätt full av cortison nu eller vad tror du?.
 
 
Hemma blir jag bjuden på middag hor Karlsson / Westerberg.
Det blir pasta sallad men kyckling det är helt okej. Som om
jag själv bestämt middagen. Nu skall jag i alla fall
se till att göra lite kaffe till oss och sen måste
jag hem. För när kvällen kommer är
det jobbigt. Lite tv och lite i
snack luren.
 
 
Kollar nyheter och
somnar. 
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0