Midsommar 2019

SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
 
190621
 
 
GRATTIS 
 
Alf & Alvar
 
Midsommarafton
 
 
Sommarsolståndet
 
 
 
 
 
  
 DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hej hopp är man här igen så då skall jag allt ha en midsommar i dag.
Hur fixar jag den då? Ja jag skall väl fixa mat och sen är
det väl en majstång som skall upphittas, typ
Hågelby eller något annat kul. Så det 
blir riktigt kul att se vad vi 
skall hamna. En sak
är skrivet.
  
 
Inte i Ärla.
Nej där förekommer
det sån hets att jag kan ta
på känslan och det är inte bra för 
barnbarnen. Nä då får jag backa tills lugnet är
åter. Jag har tagit detta beslut så det blir bra, jag tar 
barnen till mig så slipper vi drama. Nu skall jag åter igen få
en dag med sol, eller regn, det är lovat sol men det vet vi efter att vi har
firat i 36 år så är det mer regn dagar än soldagar.
 
 
Jag skall i dag köra min som, som är bortskämd och liten skit till sitt jobb.
Han är seg och trött så det är bara rätt åt han. Vi skall ta en 
fika innan så han är redo för tungt jobb. Ja det blir
lite så, min man som är trött får gå och
vila ett tag så farbror orkar 
med eftermiddagen.
 
 
Midsommarafton
Välkommen den ljusaste
dagen på året, natt och dag är lika
långa. Vad universum är fantastisk, lika som
en människokropp. Ja vi skall inte gå in på detaljer 
för då blir det bara invecklat och obegripligt. Men det är bara
att vara glad och se de fina, när solen är med. Jag har hela 17 grader
och fullt med sol just nu.
 
 
Ja då är det dags att ta Bee och köra min skitungen till jobbet.
Det är Juhani som kör han skall öva , öva och öva. Nu
kör han bra men det skall övas mer. Det är massa
saker som skall stämma innan man tar kortet,
så nu kör vi. Då är det näst intill bilfritt så
det blev inga incidenter, inget tänk
på eller hur gör du nu. Allt
är bara som det skall.
Ja det var det.
 
 
Nu skall jag
hem och då kommer jag
att se till att allt är på plats och så
skall vi börja fira Midsommar. Ja vart kommer
vi då att vara ? Vi får allt hänga på någon stans. Jag 
tror att vi kommer att hamna på Hågelby och sen hos Camilla.
Det låter som en bra strategi . Massa folk på Hågelby och det kan då vara
jobbigt och inte så kul. Nä vi kan skippa den biten. Vi kan ta oss till Camilla.
 
 
Där är det inge stå hej bara vi förhoppnings vis. Juhani skall hänga
med sina grabb kompisar och vi tar oss till Brinken. Det är
massa som skall fixas och det blir så bra, vi sitter
på andra sidan och i fina platsen. Massa
mat, massa godsaker massa gott.
Så bra det blev.
 
Ringer barnbarn
och önskar Glad Midsommar.
Alla är så glada och nöjda, dock kan det
mest gälla de små. Så nu skall jag berätta att Susanne P
kommer över. Hon har varit hos sin mamma i Norsborg. Så
kul att hon dyker upp. Det blir en bra kväll och vi har det så bra.
Nu skall vi runda av och fara hem, med taxi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi avslutar kvällen 02.30 då är man så trött att
man ser rosa elefant. Väl hemma ramlar
man i säng och somnar med HUGO
värk i benet.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0