Var till NKS

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
 
 
 
190619
 
 
 
GRATTIS 
 
Gemund & Görel
 
 
 DAGENS CITAT
 
   
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej 
Jo jag är vaken,
om det är bra? Ja det får jag
lov att säga. Jag har en fin skara barn,
jag har en fin man, jag har barnbarn som jag älskar 
och jag har ett hem. Jag har några vänner som jag kan räkna med.
Jag har några arbetskollegor som är helt okej. Jag har pengar så jag klarar mig nu,
så det är väl bra med det.
 
 
Visserligen har jag en kropp som säger ifrån nu och det är satan så jobbigt.
Men va då jag har jobbat många år, burit på barn och skött ett hem.
Min senaste år, så där 13 - 14 år, har jag varit påäldreboende .
Det sliter som fasen på kroppen. Här jobbar vi så fel
Även om vi har lärt oss hur man lyfter eller hur
man förflyttar någon i sängen. Det är
bara så att vi har det både
stressigt och tungt.
 
 
Men jag
älskar mitt arbete, jag
har inte lyssnat på min kropp så nu
säger den ifrån. Jag är helt sönder och helt
förstörd i leder och rygg. Helt galet. Ja jag har nu varit
iväg till en läkare, ortoped, i Skärholmen. Han har då sjukskrivit mig
till den 21 juni. Sen skall då vårdcentralen ta hand om mig. Men det vill dom inte.
Jag är just nu utanför helt, vad skall man göra då??
 
Herre gud jag fattar inget, vilket system. Jag befinner mig i mellan
alla som ingen vill ta tag i, ja där är jag i dag. Gammal och
inte så aktuell för arbetsmarknaden. Det är helt klart.
Här gäller det att fixa annat att syssla med,
för det jag verkligen vill göra kan
jag inte göra.
 
 
 
 
Jag skall nu
ta tag i min dag och
börjar med frukosten. Den
är det bästa  som sker på hela dagen.
Jag tankar på en uttömd kropp och nu är det
energi för dagen. Fantastiskt, härligt och omtumlande.
Jag skall nu sätta i gång med ringandet och se till höra vad
läkaren säger om mitt ben som inte är bra. Ja ha då så
vårdcentralen och Dr: Noor ringer.
 
 
Remiss till en MR röntgen på ländryggen, ingen koll på foten och ingen
koll på låret. Okej men det är där jag har ont, jag fattar inte varför
man inte kan lyssna på patienten det är väl den som har ont,
eller har jag missa något. Jag frågar Dr: Noor om min
sjukskrivning,  Ja den skall jag minsann ta
med ortopeden på Klinik 4, ja ha ja.
Jag ringer dit och här då säger
dom att det är vårdcentralen
som skall ta hand
om detta.
 
 
Vilket strul
då ringer ju min
samordnare från jobbet.
Hur blir det PH kommer du på
måndag. Nja jag kan ju inte jobba med
krycka så ... Jag väntar på att Klinik 4 skall ringa
återkommer till dig snarast. Det tar bara 20 minuter innan
jag har ett svar. Jag får då meddelandet att jag är sjukskriven
fram till 21 juli. Vi skall kolla plåtarna och se vad som är fel. Du kommer
att få en återbesökstid till mig säger läkaren, tack så mycket då vet jag.
 
 
Försöker nå samordnaren och det är ju svårt, hon har häcken
full med sommarfesten. Jag ringer Pia och meddelar, så
får hon ge det vidare. Då kan jag koppla av och
sen se till att återhämtning sker. Jag skall
ta mig till Helene och Lava, hoppas
hon har det bättre nu.
kommer dit och hon
ser blek ut.
 
 
Men vi hoppas
på bättring med allt.
Då menar jag allt. Detta kan
vara en jobbig tid och jag får väl då
ta tiden an. Nu är jag på NKS och ser till att
Lava får lite dos av PH´s energi som är i bra balans i
dag. Hoppas att lava snart bättrar sig och att hon skall Här
blir det kaffe och massa snack, kanske så att man skall ta sig till
Gällivare och hälsa på. Eller att dom skall försöka komma till oss. Jag
har en liten lägehet, men Camillas är större och Jimmies är skitstor. Kan dock
vara upptaget dock. Jerry och Rickard har inte heller så mycket med plats.
Den dagen den sorgen.
 
 
Tar mig hem mitt i rusningstrafiken, det rullar och det är ju det som är skönt.
Det är det som kommer att vara ett tag framöver. Helt otroligt. Men
så sant så, nu kommer jag att se till att allt kommer på plats.
Väl hemma efter denna låna snigel tur så skall jag äta
med mitt lilla hjärta, som är hemma och väntar.
Han har varit ledig och varit med tjejen.
Nu skall vi ta sallad och njuta
av kvällen.
 
 
Han och
polarna har fullt upp
med spelet så jag skall titta på
gås mamman igen. Tragiskt men sant.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0