Skolavslutning på Ärla skolan.

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190613
 
 
GRATTIS 
 
 Aina & Aino
 
 
 DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och avslutning i Ärla. Tänka sig att allt detta 
är till ända i dag, Johanna, mitt barnbarn, tar
och slutar mellan stadiet i dag, när hon
sen går upp i sjuan kommer hon
gå i Stan, Eskilstuna.
 
 
Vägen ner blev
bra och vägen ner var
otroligt läskig med ett värkande
ben. Jag håller stora avstånd så jag
slipper bromsa hårt son fasen för det går 
kanske inte så bra, ha ha ha jo då bilkörning 
korta sträckor är ingen fara benet är inte belastad
med min kroppstyngd då därför kan jag köra. Men att
köra så här långt, är tröttande och jobbigt. Det kommer jag
INTE göra så ofta kan jag lova.
Barnen får allt komma till mig det är bäst så och det känns bra.
Nu är jag framme och här är fyra ungar som är exalterade
och lyckliga. Dom är fina som få och gud så jag älska
dom. Lite kort.
  
Johanna lämnas sexan         Amanda lämnas feman
 
Joline lämnar förskoleklassen.
 
Så var det då dags att åka till avslutningen i Ärla. Det är en stor
dag i detta lilla samhälle. Det Alla har kommit ut och inga
barns föräldrar är inte här. Det är speciellt då de bran
som som går ut sexana lämnar skolan för att
börja i en skola i Stan, Eskilstuna. Dessa
föreldrar skall också uppträda. Så
kul man måste se detta.Det är
som en stor tudent
tíllställning.
 
 
 
 
Denna skola sjunger vår nationalsång.
ALLA sjunger för full hals.
 
Haylie ville att har skulle låna mamas peruk ocj boa.
Super snygg farmor.
 
 
Jag var med Johanna på sitt avslut, det var mycket rörande och
frökens tal var hur fint som hälst.
 
 
 
Hemresan från skolan till Coop och hem blev en upplevelse.
Jag och Haylie sitter i Kims bil och skall vänta för dom
skall handla. Då kommer jag på att vi tar några kort.
Jag fick 10 st och 8 av dom var med grimaser kort,
två var fina.Jag ringer min man som ja 
saknade här så klart. Prata
lite om de som hänt.
 
Här ser man baksätet som man
kan dela på tre, var för sig.
 
Det blir väldigt tyst
bakom mig så jag undrar lite
lätt vart tar barnet vägen. Kim och
Lillevi kom och Haylie var borta. Vi öppnar
bakluckan där ligger hon, Här skall då jag hålla
mig för skratt och tala om att så gör man inte. Det gick
bra och hon satte sig i bilen. Hur hon kom bak?? Hon tog ner
mitten ryggstödet och kröp in, smart flicka.
 
Fika hemma med barnen.
 
 
Jolin från sin bästa sida.      Finaste Amanda            
 
Haylie busfrö och kaffe fikat med tårta, rulltårta, rån och sommartårta.
 
 
 
Så var jag ute och titta på fina gården. Och så klart de nya kycklingarna.
Det blir fem hönor och en tupp, så fina så söta. Det är en
beskyddande mamma. Hon vakar över de små, fina
fina kycklingar. Så var det då dags att åka och 
ta mig 10 mil hem, jag hade stannat om
jag inte skulle upp och träffa
Helene Johansson.
 
 
Hon ligger på
NKS Astrid, med sin lilla
tjej Lava. Hon har fått lungsäcks
infalamation och nu har hon drenage som
skall tömma skuiten. Så synd ocm fina Lava.
 
  
 
Sen var det bara att ta sig hem, tur att Thomas kör
jag skulle inte klarat av det efter dagens framfart.
Jag är så trött på detta flängande som blir.
Läkare hit och dit, ner till jobbet hit
och dit. Till andra instanser
hit och dit. Nu skall jag
hem och göra kväll.
Riktig god
kväll.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0