tvätt igen

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 
190627
 
 
GRATTIS 
 
Selma & Fingal
 
 
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det torsdag, min man har åkt till Eskilstuna. 
Han har med sig saker till små flickorna och
till företaget. Så då kan man hoppas att
dom blir glada för det dom får.  Jag 
får fortsätta ha koll om det
kommer andra skor.
Ja det är som
du ser en
torsdag.
 
 
Vas skall
jag göra en sådan
fin dag? Det blåser rejält och
det är sol. Det kan vara jobbigt på balkongen
med blåsten, så jag får allt hålla mig på marknivå.
Det är 13 grader så skaplig värme, kan sola facet lite.
 
 
Jag skall ju börja med frukosten nu efter duschen, så
nu intar jag den och har en stunds återhämtning.
Andas in och andas ut. Nice då är jag på
banan igen, skall bli skönt med en
ny dag och nya uppsving.
Set är visserligen 
en dag med 
läkarbesök.
 
 
Dock inte jag,
det är Camilla och
det är en läkare som vi kvinnor
måste gå till ibland. Tror att det är många 
av oss som inte gillar detta, fy inte jag i alla fall.
Nå väl vi skall dit och då skall man vara i tid, det är sura
miner annars. Vi går till nya huset på Södertälje sjukhus. Jag har i
dag en stöd strumpa på höger fot, det hjälper en aning men vi får se i kväll.
 
 
Då är det lite stress hem, man skall hinna med lunch och så är det ju tvätt i dag,
14.00 så jag är lite stressad. Men allt går som på räls ingen försening i dag,
inget långt besök och framförallt inga bilköer hem. Det blir bara 
att köra på. Jag kör från sjukhuset och till ICAMAXI. Min 
dotter skall inte anstränga armen. Ja hon har en
ny P-stav där. Det är så att man inte syr
den öppningen, bara .stripar .
Det blir bra.
 
 
Det är nu bara
jag som skall fixa
tvätten vilket kommer att gå
men jag kommer att ha ont. Men vad
gör det om hundra år. Nu när jag sitter hemma
och väntar mellan tvättarna är det ett par saker som förbryllar
mig. Man kan tänka så mycket när man är själv. Hela tiden har jag
lärt mina barn att aldrig ljuga eller att snacka skit bakom ryggen på folk.
Det är viktigt att ha rent framför sin egen dörr innan man hoppar på någon
annan.
 
 
Sen har jag lärt mina barn att det ALLTID finns två sidor på ett mynt.
Med de menar jag att det alltid finns två sidor av en historia, varför
kan då folk inte kolla upp info som sprids, eller är man så
blind med skygglappar att man inte är intresserad om
det är sant eller inte? Jag fattar inte själva
galoppen här. Man snackar vitt och
brett om saker man inte vet ett
skit om och så den som
lyssnar tror på själva
berättelsen, helt
otroligt, jag blir
så matt.
 
 
Och med
att ha rent framför
sin egen dörr är så viktigt i
detta paj kastnings runda som äger
rum just nu. Om man inte förstår att man inte
talar skit om de människor som alltid finns där trots
stora svek då skall man vara tyst. Jag fattar mig inte på folk,
det är så jävla trångsynt och elakt att kalla mig för saker som är så
sjukt elakt på hopp och så lossas som om det regnar,. Nä jag blir bara så arg
nu så nu behöver jag kaffe.
 
 
Då skall jag fixa middagen, köttfärs med spagetti. Det blir en bra
matlåda till min son. Jag hoppas det i alla fall, han gillar
detta så då är det bara att köra på. Fixar allt och
så är allt klart. Jag har kvar mat till lördag,
det blir bra.Då kan min son äta nu
när han kommer hem. Jag
tar mig i säng, tittar
på en film.
 
 
Min son
ringer och då är
det ju så att han åker
till Jordbro, men va fan unge.
Ja ja gör så jag ställer undan maten.
Matlådan kan du ta på lördag eller så. Vi tar
nog de andra till middag på lördag. Så vart det
med det, fixa undan allt och så kan jag återgå till
min film.
Sova nu
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0