Ytterligare en dag med läkarbesök

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190624
 
 
 
GRATTIS 
 
David & Salomon
 
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är en morgon
som jag känner mig överkörd
av en ångvält, jag har troligtvis snarkat
massor och haft andningsuppehåll. Hur jag vet det?
Jo jag har ont i hela övre bröstkorg och jag är inte utvilad som
jag är i vanliga fall.Det är skillnad på att vara utvilad i kroppen och trött
med att vara trött och  inte utvilad. Kroppen känns som om den har jobbat hårt.
 
 
Nå väl på ruta ett i dag är det frukost och medicine, då är det dags att
njuta och läsa på nyheterna lite. Nog för att det var massa saker
i tidningen, men inger som var super duper för mig.
Det är väl det att Sverige inte får OS 2026
det var ju en besvikelse. Men det 
ser ut som om vi inte får
något överhuvudtaget.
Tråkigt.
 
 
Det var också
om soptippsbranden i Södertälje,
Brad Pitt hälsoproblem. Det som jag fastnade
för också var att man fejkad en intervju med Laila Bagge.
Det var någon hudkräm som påstod att Laila använder och som
är bra, vilket då inte är sant. Varför gör man så? Kan man inte få till en
intervju så får man väl ta en annan känd person, man fejkar inte en.
Ja det var lite så om nyheter.
 
 
Jag skall nu ta ruta två för dagen och det är duschen och påklädning.
Det ser ut där att vara lite osoligt i dag så det kan ju vara
långbyxor i dag. 15 grader och det kommer att
gå upp till 21 så jag har byxor i dag.
Nu har jag ju fått ett stort
problem med
värmen.
 
 
 
Då är det
värmen i kroppen
som inte vill stanna på plats.
När jag är sommarklädd och det skall man
ju va nu, då blir jag iskall om fötter och ben, lite jobbigt.
Kramper och värk är starkare då och jag får så svårt att sova.
Det är så sjukt jobbigt. Nå väl skall nu rulla med Bee till Camilla. Vi
har en späckad dag framför oss.
 
 
Det är en stå fika hos Camilla, Thomas är där och han skall lämna Linus 
på dagis. Jag och Millan drar till Skärholmen, lite stress för nu är
vi sena. MR på Camillas höft. Det tar en stund och det blir
klart efter 40 minuter. Vi tar en kaffe för att vänta
på att affären skall öppna så Camilla kan
byta sin termosmugg. Så nu skall vi
till NKS och ställa in shunten. 
 
 
Först sätter man på en bas, där efter en numrerad moj så man kan se hur shunten står 
 
 Det visar sig att den har öppnat sig så klart, hon har ju gjort en MR
 
Den vita mojen är en magnet som man kan stänga shunten med, och ställa in rätt flöde.


På neuroavdelning träffa vi en sjuksköterska som verkligen var på rätt plats,
vilken underbar människa. Hon kunde ge Camilla alla svar som hon
undra över angående shunt. Det lugnar Camilla oerhört
mycket. Det tar ett par minuter att fixa detta så det
är bara för Camilla att ringa och komma upp så
fixar dom till shunten. Så bra och
trevlig vistelse på NKS.
 
 
Jag har fixat ett
nytt stöd till min fot, den
håller i hopp foten och vristen.
Det känns skönt och jag skall nog ha
den under dagarna. Undra bara hur det kommer
att kännas när jag tar av mig den. Ja det återstår att se. 
Jag skall passa på att ändra hårfärg också, det kan vara bra
med lite nytt. Så här kommer resultatet.
 
 
Gamla färgen och så hårfärgs klet med den nya färgen.
 
Ny färg inte tårt än, ser ingen skillnad
Nu är det tårt. Lite skilnad.
 
Då så nu är jag hemma och jag har hämtat mappar
till LWK och skor till två små tjejer är fixade.
Ja man skall bara äta något sen är
dagen som slut.  Det blir tv nu
och så gör jag kväll.
 
 
 
Så var det tjejernas klackskor, det är bra att jag har fixat dom nu.
Behöver inte ha panik över dom nu på ett tag. Tills dom
upptäcker att dom är för små eller förstörda.
Så är det med kids, love them.
 
 
 
Då så nu gör jag kväll kollar tv från sängen och tar en kaffe,
det blir så bra det. Jag hoppas att jag inte somnar med
koppen i handen, det kan ju hända för mig
i alla fall. Då så allt för i dag tack
för att du titta in.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0