Då är helgen snart över

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190303
 
Gunborg & Gunvor
 
 
 
Fastlagssöndag
Fastlagssöndagen, även Köttsöndagen[1][2], (latinquinquagesima) är i det svenska kyrkoåret namnet på den söndag som inleder den tre dagar långa fastlagen och som föregår den fyrtio dagar långa fastan. Den liturgiska färgen är blå inom Svenska Kyrkan, men vanligtvis violett i andra kyrkosamfund såsom Katolska Kyrkan m.fl.
 
 
 
 
  DAGENS  CITAT
  
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det en ny dag och jag skall ta mig igenom den. Hur
vet jag inte men det skall väl gå hoppas jag. Jag
känner mig väldigt urholkad och helt slut.
Det är ju inte så kul men det är var
det är. Så jag skall ta mig en
frukost och hoppas
att det blir en
god en.
 
 
Frukost
Njuter en stund,
kollar nyheter och media
fenomenet Facebook. Allt i sin ordning.
Jag försöker komma på vad denna dag skall innehålla,
men det är lite så där, vet inte ruta, det är liksom lite slut på ideer.
Jag har ingen lust att göra någonting, med tanke på min man i går så vill
jag inte göra något med han i alla fall. Han kan göra som han vill utan mig.
Grinig på han fortfarande.
 
Jag skall i alla fall ha en lugn morgon med så lite aktivitet som möjligt.
Titta på tv eller bara njuta av lite musik. Jag skall nu i alla fall ta
en dusch och få på mig kläder. Jag har lovat att hjälpa
Camilla med en rensning av kläder i dag så efter
min lunch åker jag dit. Så min lunch 
kommer här näst. Kyckling
gryta.
 
Ja jag skall handla
saker till middagen spå jag
tar en sväng till ICA i Tumba, skall ha 
köttfärs, bacon, ägg, yoghurt, bröd, tror det var
allt. Jag handlar innan jag skall till Camilla. Det är ju en
bra ide, det är kallt i bilen så varorna kan stå där. Så nu är
jag hos Camilla. Vi tar en kaffe först och får lite energi att ta tag i
hennes garderob. Det blev en hel del, och så kommer dom veck.
 
Så en kaffe efteråt också det är ett måste för oss, Jag hoppas det blir
bra detta, skall nog göra lite jag också. Bäst att ta bort sådant
man inte använder, det bara ligger där och tar plats.
Så jag skall fixa det när jag kommer hem.
Ja det var en trevlig stund så nu
skall jag se till att komma
hem igen.
 
Klockan han bli 15.
Så mot Tuna. Min man sitter
och spelar spel, spelar på hästar och
letar bra att ha saker på nätet. Det är ju inte redig detta.
Han sitter hela tiden vid datorn, hela dagarna från det han vaknar till
säng läge.Alltså han kan bli grinig om vi är bjudna på middag eller fika och
han måste gå där i från. På riktigt.
 
Nä det är inte ok så nu får han allt se till att skärpa sig. Ja jag skall
inte göra middagen i dag, det är allt han som skall fixa. Kul att
se när den kommer då. Hans lur ringer, det är Jerry.
Han skall komma över och det han har att
berätta smärtar mig. Han skall
skilja sig. Det är tråkigt
när det händer.
 
Vi finns här för dig,
du kan alltid hitta något bra av detta.
Men men glöm inte att du skall leva ditt liv också,
ramla inte ner i den där fällan igen gubben. Livet är bra om 
man vill det. Om man inte bara ser till alla tråkigheter. Ring när du vill.
Viktigt för dig att veta att vi finns.
 
Han var kvar en timma eller så sen åker han hemåt. Jag tror att
det kommer gå bra, tragiskt för barnen dock. Det är alltid
dom som får ta smällen, kanske inte medvetet
men så är det. Barnen har rättighet till
båda sina föräldrar oavsett vad.
Ja jag hoppas detta blir bra.
Jag vill inte ha mer
ledsna ungar.
 
Vi äter sent
i dag, vi blev lite upptagna.
Men nu har makaronipuddingen blivit klar
och den smakar gott. Det är lite bra program på tv så jag
tittar där och min man skall fixa allt inför en ny arbetsvecka. Ja så 
kan man lägga sig då. Mycket att ta in i dag. Så det känns ju galet och frustrerade.
 
Jag skall smälta detta och så skall jag lägga mig.
Tack för titten i dag.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0