Dagen tar slut till sist

 
 SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190328
 
 
GRATTIS 
 
Malkom & Morgan 
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och det är bara att köra. Jag kan inte fixa allt men jag kan
fixa en start på morgonen så jag kan komma igång. Ja så nu
är det först duschen och sen är det min goda frukost. Bra
att börja på rätt sida av kölen. Man skall se till att det 
blir klart och att jag kommer i väg till jobbet.
Hur bra är inte det? Jag hoppas att
det är bara att köra på och sen
att få komma hem.
Så bra.
 
Ja det är rapport och
så kommer jag att se till att allt
går som en dans och då är jag helt klart
beroende av min energi. Här skall jobbas. Det är
jag och Yasmin som kampar i hopp just nu på morgonen. 
Jag skall fixa lite kalas och se till att allt blir okej. Vi har en
man som blir 90 år nu det skall firas.
 
 
Hans dotter kommer med tårta och vi kommer att fira här med fin
porslinet och alla boende. Helt fantastiskt. Det som sker innan
är mindre kul och jag känner att jag får utbrott. Inte är det
beställt tvättlappar, inte kaffe inga inko. Det är katastrof.
Sen kommer anhörig och gråter, hon är så
ledsen och det är jag som skall trösta.
Hur kul är det. Vi som var på
jobbet vet inget. Det är
sjukt galet.
 
 
Nu får ju chefen nys
om att jag försöker trösta anhörig
och att man pratar om att si och så gör man.
 Det blev ju lite irriterat från min sida då jag känner att
man pratar för döva öron. Jag blir så less på människor som inte
kan bry sig om hur man tvättar eller hur man rensar fickor, eller hänger upp kläder.
Vad är problemet??
 
 
Jag är så less, vill bara sluta och försöka hitta annat. Jag är less och trött.
Men det är ju bättre än inget. Så vad skall jag göra. Nu är det bara 
så att ledningen är helt sjukt galet. Jag hoppas att hon slutar.
Men den turen har jag inte. Jag vill bara hem och se 
till att få allt ur vägen. Jag hoppa att det är 
bättre i morgon. 
 
 
Jag tar en fika hos Camilla och ser
till att komma hem sen. Skall bara köra med
Juhani lite så han får träna. Ja det är vad som händer nu.
Klockan är 18.10 och här kommer min son. Han är något okoncentrerad.
Lite jobbigt efter som det blir så ryckigt när han kör. Jag på pekar det och han säger
att han tappa ratten. Man skall inte tappa ratten.
 
Det är middag, spagetti och köttfärssås,
det är bara att invänta spagettin. Kollar tv:n och
känner en son enorm trötthet. Jag har nog kört min
energi till bottens botten. Jag pallar inte ens att vara vaken.
Somnar på soffan och nu är jag så bajstrött att jag inte vill vara uppe.
Sängläge klockan 21.00.
 
 
Nu är jag så less att jag inte kan fatta något.
Jag har sådana kramper att jag inte 
får sova, hela tiden.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0