Film dag

 
 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190317
 
Getrud
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Söndag och jag har sovit till klockan åtta. Det är alla
gånger värt att fira. Vilken härlig sovmorgon, och angående
min smärta så är den närvarande när jag vaknar, dåk inte så jag behöver
gråta, men det tar en promenad till badrummet och så är den där. Jag börja bli så
deprimerad och hatisk mot detta så när jag nu skall til, Skärholmens kirurger på
klinik 4 tycker jag synd om dom.
 
 
Men i dag är det bara söndag och jag skall allt bara sitta här och fundera på min
dag och mitt liv. Vill jag gå i pension och ha värk? Svar nej, Vill jag jobba de
sista tre åren med verk? Svar nej Då undrar jag ... Vas gör jag då nu? Hur
skall jag få min kropp att bli starkare och lyda mig? Den skall bara
vara försiktig tycker jag mycket försiktig. Jag jobbar hårt
med det. Mycket hårt.
 
 
Då så jag tar tag i min dag och
skall nu ha lite frukost och den kommer
som vanligt att bestå av yoghurt, musli, smörgås
och kaffe. Sitter här vid datorn och funderar på att jag
nu skall leva mitt liv som jag vill och önskar, Vill bara ha det
lugnt och skönt. En dag i taget och se att min nya kompis kommer väl
till pass, en liten käpp som jag har hittat.  Så fin är den, skall ta vara på den så jag 
har bra nytta av den länge.
 
 
Så min dag är ju bara en dag med filmer och slö sänghäng. Jo jag
ligger i min säng och kollar på film, alla transformers, min fina
Bee han är så cool jag bara gillar han. Alla filmer är
super. Om du kan så kolla in filmen om Bee
den första filmen egentligen.
 
 
Min man servar mig
med glass, kaffe och kärlek
inte illa på en söndag. Jag har ju int
då så mycket att skriva om eftersom det är film
dag/kväll för mig. Detta gör jag för att kolla om mitt ben
värker mindre.
 
 
Vilket jag kan svara på i morgon så klart. Middagen görs av Juhani och Ashani.
Så det slipper jag också, vilken lyx det är ju helt otroligt hela dagen
bara slappa. Kaffe kommer in med jämna mellanrum helt
klart bäst. Min man säger att han har det tråkigt
men han kan bara komma och titta på
film med mig.
 
Så tar min dag slut till sist härlig
dag trots slappheten
 
 GOD NATT 
 HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
  SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0