Fredags fest på jobbet

 
 SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190329
 
 
GRATTIS 
 
Jonas & Jens 
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har haft en sådan skitnatt och så jobbigt
med sendrag att min sömn är bara någon
jag kan drömma om. Nu skall jag i 
alla fall se till att komma
igång och göra allt
fort så jag kan
sova sen.
 
 
Stöket i
duschen är klart
och nu är det bara min goda
frukost som väntar på mig. Den skall jag 
njuta av och så kan man vara klar för avfärd
mot jobbet. Hoppas på en bättre dag eller så. Jag har
en förhoppning av att jag skall må bättre när jag kommer till jobbet.
 
 
Jag känner att jag har "träningsvärk" i  bena efter nattens
hårda sendrag. Du kan inte föreställa dig vilken smärta
det var i natt. Nå väl jag skall ta mig genom denna
dag så det blir bra. Nu kommer det sig att
jag skall jobba med en kille från
avdelningen F Det blir
skoj.
 
 
Så nu är det bara
att se till att man är med och
visar sig mer van. Eller rättare sagt
visa att jag jobbar med hela hjärtat på 
rätt plats. Demens är tungt, dom är väldigt
sjuka och det är jobbigt att hinna med att styra och 
ställa på rätt saker. Jag hoppas att det är en kille med sinne
för gamla människor. Hej hej, okej du kallas för Becki, detta skall nog
gå så bra så.  jag hoppas du kan fixa lite och vara flexibel, då så detta kommer
att gå galant.
 
 
Vi kör på och så kommer vi tillsammans in till en. Hon är veck, får ingen kontakt.
Det blir lite läskigt efter som hon inte är så här i vanliga fall. Jag hoppas
det inte är något allvarligt. Jag hoppas att det bara är en tillfällighet.
Nu skall jag då kontakta SSK så vi kan se vad som är
problemet, det kan han inte svara på, ja ha ja
då kör jag på så håller jag koll. Allt blir
bättre fram över mot lunchen.
Vilken lättnad.
 
 
Min man som vi
kallar honom är mycket
utåtagerande mot oss men
duschen blir av. Det känns skönt. Så kan
man lägga lite krut på fredagsfikat som vi skall ha.
Det är i alla fall mycket lättare och man kan släppa morgonarbetet.
Ja jag kör vidare, tackar Becki för gott samarbete och att detta är hur bra
som helst. Abbe kommer och jag ger honom rapport och så kan vi planera för
fredags myset. Det blir 18 st som kommer det är hur kul som helst.
 
 
Nu är Fatou också på plats så hon får också rapport. Om hur morgonen var.
Jag känner att nu vill jag hem och jag hoppas det blir bättre med allt
runtomkring. Jag far i väg 15.00 jag stannar vid Willys och nu kan
jag hoppas på det bästa. Middag i dag till mig och familjen.
Lite film eller tv och så är det väl bara att köra på.
 
Kvällen blir sen och Linus är här, han skall
sova över och vara med mig en stund i morgon.
Så vi kollar på TV och han vill ha något. Han pratar
helt rappakalja och så somna han. Vilken grej kul var
det och söt är han .
 
Tack för mig i dag och vi ses i morgon.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0