Jobbig man

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
190302
 
 
Ernst & Erna
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är en ledig lördag och det känns bra, jag skall boka
en hälsoundersökning och ta reda på varför jag
är så trött. Jag kommer inte att boka tid uppe 
Storvretens Vårdcentral, nej jag
kommer att boka nere i Tuna.
Jag är så trött på min
gamla VC.
 
 
Det är nu dags
att fixa med nya saker.
Då så ringer dit på måndags morgon.
Så skall jag i dag vara lite slapp och bara sitta 
hemma med en hemma dag och titta på film, eller skall
jag fara runt som vanligt? Det första låter bra men det dyker
alltid upp något som skall göras. Jag vet att jag måste handla i dag.
Bara det är ju jobbigt.
 
 
Men långa timmar tills jag kommer till affären. Så jag skall börja med
frukost i dag och det kan ju vara bra. Yoghurt, musli med
toppen av en kaffe och smörgås. Så klart en ingefära
shot som jag tar varje morgon.  En liten läsning
och en koll på FB, vad händer med
vännerna på FB?
 
 
Lite slö tittande på TV kanske.
Det finns mycket jag kan hitta på, jag är
inte sysslolös en dag som denna. Vill bara inte
ta tag i det så att säga. Trött dam i dag och har ingen lust
att göra saker,  men jag skall väl handla i dag. Hoppas Ari vill komma
med, det skulle vara kul. Vi kan åka till Pulsen i Flemingsberg. Ja det kan vara kul.
Jag frågar, ok vi kan väl handla där. 
 
 
Han är inte så upphetsad av det, men ok han skall med. Vi kan ju strax åka.
Av någon anledning blev det något som gick fel. Han är sur och han
vill inte åka. Han blev mer och mer grinig, jag vet inte vad som
hände. Han blir till och med arg på vakterna på TV serien
tunnelbanan,  hur sjukt är inte det. Nu sitter jag här 
och tittar på tv, han är framför datorn.
Vilken jobbig dag detta kan bli,
fattar inte Hans humör.
Jobbigt
 
 
Vi är bjudna på
middag i dag, Camilla
vill  att vi kommer. Det skall bli
mat från Bevovento. Det blir gott och helt 
otroligt gott. Jag skall ha kycklingtallrik  med ris och
grönsaker. Då skall jag göra mig klar, det är nu strax time att åka.
Skall se om surgubben är klar.
 
 
Vi åt sen blev det kortspel och skratt, Chicago som Camilla van. Det
var inte Aris kväll, han brukar vinna men det blev första omgången
till Camilla. Skit bra. Så nu skall vi hem och se vad som skall
göras. Hemma strax innan 22 skall titta på TV det är
Will Smith film på trean.
 
 
Men det blir så segt jag somnar snart....
min man sover redan och vecka han går inte.
Jag hoppar i säng.
Tack och hej.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0