Knack knack det är fredag

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190315
 
Kristiffer & Christel
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har klockan på alarm i dag, varför? Jag skall lämna
prover på VC så det är bra att vara där i tid eller hur.
Jag lär få sitta där ett tag och det har jag räknat
med också. Jag hoppas att denna dag är
mindre smärtsam en går dagen.
Tror inte det.
 
 
Frukost,
det är time för min tid
på dygnet, jag skall sitta och
andas och njuta av min frukost. Det är
det som stärker mig på morgonen.Det vet jag.
Så läsa nyheter. Sen är det bara att borsta tänder och
åka med Bee till Storvreten, det är ju där vårdcentralen ligger.
 
 
Ja då skall jag bege mig det är disigt ute och det har nog regnat, 1 plus
och dropp från taket. Då kör jag. De blir en lång väntan i väntrummet
då alla är där och skall ta prover. Men till slut är det min tur och
jag går in, blir stucken igen i armen dock inte i samma kärl.
Två rör och så är det klart. Jag kan åka hem.
Camilla ringer och undrar om
jag kan hämta blommorna till barnen.
Hon har dom på bänken i köket. Okej då plockar 
jag dom från hemmet på Brinken och åker över till hennes
jobb. Jag stannar och går in, fel hus hon är på gamla huset och där 
är hon nu med barnen för allra sista gången.
 
 
Hon mår inte så bra men det kan jag förstå. Hon skall ju sluta efter så
många år på Kärrspiran. Men ett nytt jobb väntar nästa vecka.
Så nu kommer hon att ta adjö av dessa godingar.
Jag önskar henne lycka till med det och på 
nya jobbet. Jag lämnar blommorna
och så åker jag.
 
Väl hemma kan jag
ta kaffe och njuta av lite film
tror jag. Jag skall i alla fall bara ta det lugnt.
Då kommer min man på att vi skall till IKEA, Bara
för att titta, okej jag kan ju handla "kusseövedrag " då.
Våra är inte så fina längre, tunna och vissa har fått hål.
Hur kan örngott slitas med än påslakan?
 
 
På IKEA blev det "kusseövedrag, ljus, vattenkanna, flaskborste,
dumlepåse, lite från matavdelningen också. Så vi skulle
inta handla. Hur blev det nu?? Ja vi var borta hela
eftermiddagen. Så när jag kommer hem är
det bara att vila benet och hoppas
på det bästa.
 
 
Då så middag,
det är kycklingklubbor med
pommes och bea. Jag och min man tittar
på film, Black panter. Den är okej och nu har jag ju
sett den. Så då skall jag bara försöka halta mig till sängen.
Tack för i dag.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
 SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0