Kolla in nya Karolinska, Solna

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190301
 
Albin & Elvira
 
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag hälsa mars månad välkommen för året. Jag har 
precis lämnat februari åt sidan så det är nu mars som
skall ta över och jag kan njuta av en tidig vår
månad. Så det är bara att bocka och
buga och säga välkommen.
 
 
Min dag startar i
badrummet och det är OK
där brukar min dag ta fart. Jag skall 
göra mig klar för avhämtning av Camilla som
skall till nya Karolinska i Solna. SLE mottagningen har
fått sitt fäste där. Det skall vara kul att se till att man får se på
nybygget. Det är ju så att där skall all ny teknik finnas och det är
ju det som behövs i dagens vård.
 
 
Men jag får allt inte glömma att jag först nu skall inta min
frukost. Kommer till köket och skall fixa kaffe och
yoghurt och smörgås, en ingefära shots, men
var är mjölken?? Det fanns i går kväll.
Nu är den slut kartongen står
uppochner i slasken, FAN
 
 
Jag går till balkongen där
Juhani står och röker. Varför
tar du sista mjölken, du vet att jag
måste ha en kaffe på morgonen, du vet att jag
får ett jävla humör utan kaffe, VAD tänkte du med. Min
explosion är nära. Han svarar > Säg det till Ashani<, Men va???
Skall du skylla på Ashani när det är du som VET att jag måste ha
kaffe på morgonen???
 
 
Satan i gatan , jag är så arg så trött så irriterad. Jag tror att
Juhani liter av hjärna ur funktion. Och det kan vara
allvarligt. Jag får ta matlagningsgrädde i kaffet,
hur äckligt blev inte det? Men tyvärr är det 
så att jag måste ha kaffe så mitt 
humör hamnar på noll raden.
Det är bara så.
 
 
Morgonen går vidare och jag
känner att detta är fan inte sant men det
fungerar, jag har kommit ner i varv och har nu
normal hjärtrytm och  pulsen är normal. Jag skall ta
lite mer kaffe så jag är på den säkra sidan. Kanske skall sluta
med mjölk i kaffet, nä risken att min mage pajar totalt är nog väldigt
stor kan jag tänka mig.
 
 
 
Jag skall ta mig en kort funderare så skall jag väl ringa
verkstaden och höra om min Bee är klar. Eller om
han tänker fixa den, hur som helst vill jag ha
min bil. Ja ha ja nu ringer han själv.
Ja jag kommer och hämtar
Bumble Bee
 
 
Det blir en snabb
promenad ner till Solbo,
tror jag gick dit på mindre än 
30 minuter. Så skall jag då hämta han,
massa saker som är fel och ändå har han varit
inne för vissa av dessa fel innan. Så konstigt men jag
skall se vad som står på fakturan sen.
 
 
Nu åker jag till Camilla och tar en kaffe med riktig mjölk.
Hon blir förvånad då jag kommer med Bee, men
nu kan vi i alla fall åka till Solna utan hennes
bil vi tar Bee han är lättare att parkera.
Det är så bra att vi kom lite
tidigare.
 
Här kommer lite bilder.
 
 
 
Så nu blir det lunch och det kommer att vara en skön
eftermiddag så kaffe på lunchen. Camilla och
jag skall handla lite också. ICA i Tumba
skall hämta paket också så allt
på en och samma gång.
Gubben är hemma
så nu kan jag
åka hem.
 
Det blir en lugn kväll
med lite middag och tv. En
film och lite mer tv. Det är ju bara att
njuta av den goda maten, färdig kyckling med
potatis sallad. Det är ju inte så att jag gillar kyckling eller.
Ja det var lite tv:e också, men filmen var super, en ny variant av
Hood, Robin Hood.
 
Den var sjukt bra med massa action. Så en film jag kan
rekommendera. Så blir det dags för sängen också.
Tack för att du titta in här.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0