Hur vanligt som helst

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190310
 
Edla & Ada
 
 
  DAGENS  CITAT
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag fixa denna nya dag. Jag börjar med att
vara lite irriterad efter som jag har så ont i mitt
ben och höft. Jag känner verkligen inte för
detta i   dag men det är bara så nu.
Skall ställa mig i en varm
dusch så det blir bra.
 
 
Frukost,
ja jag tar min frukost och
hinner njuta av den ett tag. Jag
skall också fixa lite kaffe till mig och gubben.
Han kommer här också så det är ju bara att fixa till oss två.
 
 
Vi pratar om vad vi skall ha till middag och vad jag behöver 
handla. Kommer fram till att det är bara potatis och
bröd. Så det kan jag handla och så kan jag ta
en sväng med Juhani så han får köra lite.
En kaffe hos Camilla hinner jag också.
Det kan vara en bra söndags-
förmiddag.
 
Så njuter av kaffet och
behöver verkligen komma i kläder.
Så då tar jag på mig lite varma kläder så jag
slipper frysa, det är kallt här i Tuna. Lägenheterna är
inte så täta som dom borde, vi har tre-glas fönster men det
hjälper inte. Fläktsystemet är inte bra så det blir inte varmt.
Då åker vi Juhani, ta Ashani med så kan hon köra till Tumba.
 
 
Lunch hos Camilla, det fixar jag och så kommer vi ner till Brinken.
Sussi P är också där så det blir kul att träffa henne. Jag  tror
det var ett par månader sen som hon och jag sågs. Hon
jobbar mycket så det blir sällan vi ses. Så det
var en kul överraskning.Lunch på fyra pers.
 
 
Så då skall vi fortsätta till Tumba
där jag skall släppa Juhani, han får köra
dit så klart. Nu skall jag hem, då möter jag
sonen Jerry där. Men hej hur har du det? Har du
hittat någonstans att bo? OK Hur går det för barnen?
Kul att du kom hit och hälsa på vi får se dig ofta nu eller hur?
 
 
Så han skall bo närmare Strängnäs i en lägenhets hotell.
Ett rum med pentry, egen wc och så kommer det
säkert vara mycket bättre för han just i
detta läge. Lilla killen, så tragiskt
men kanske nödvändigt.
Ja så är det.
 
 
Kvällen kommer sakta och
jag kommer att sakta men säkert
hitta min rätta plats på soffan. Middagen
blev skit sen och det är ju inte så kul. Jag hinner
svälta ihjäl innan. Men nu kommer den allt på plats. Det är
stekt korv, tjock korv, ugnsstekt klyftpotatis och bostongurka.
Så gott.
 
TV kväll, min man kommer ibland och sitter med mig.
Jag titta på frusna vägar och äter sen kommer
spårlöst. Min man kommer och sitter
med mig och så går han och
spelar. Nu skall han lägga
sig, jag också.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
 SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0