Svettig dag på jobbet

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 GRATTIS 
 
 
 190307
 
 
Camilla 
 
 
Grattis Camilla på namnsdagen
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och iskall i kroppen, har funderat på att
strejka i dag vill inte ens gå ur sängen. Kalt
satan i lägenheten. In och värma mig i
du duschen. Det blev lite bättre.
Då skall jag peta i mig
frukost.
 
 
 
Liten tid att
hitta harmoni på
men det går. Jag skall 
köra järnet och det är ju vad
jag hoppas på är bäst i dag då jag vill hem
och vila, fan vilken jobbig morgon. Då skall mannen
åka mot Eskilstuna och jag skall mot mitt jobb det är bara att köra.
 
 
Jag jobbar med Emade så nu skall jag köra järnet så det bara ryker.
Börjar bra med en dusch klockan 07.35 och så alla andra upp
som de skall. En annan som behöver storhjälp och det
tar tid där så jag blir upptagen länge. Sen är det 
då en vägning, vilket inte lyckades.
OK jag kan inte göra något
mer. Men jag pratar
med SSK.
 
 
Så¨är det och
så blir det. Tar min
rast och har sällskap av
Inga från gamla avdelningen.
Ja då är det bara att fixa med lunchen
till boende som får gratäng och något kött. Det 
är pannkaka i efterrätt. Det var inte så där strålande
gott för vissa. Men det åt. Fotvårdaren är här och det är full
rulle på allas fötter. Fina promenad fötter blev resultatet. Det är ju
väldigt bra.
 
 
Eftermiddags fika med boende och en god kaka. Det kan vi inte säga nej till.
Man kommer att gå upp i vikt av detta ätande så nu måste jag bli
hård mot mig själv, inga sötsaker till mig, nej tack. Hoppas
jag kan hålla detta nu stenhårt. Inge godis inge
kaffebröd. Jag jag måste hålla det för
min hälsas skull.. Jag slutar 
tre så nu skall jag mot
Tumba.
 
 
Plocka Juhani som
skall köra.Vi skall även plocka
Linus. Ashani är också med men hon skall
inte köra. Hon mår inte bra. Så det är bara att göra då.
Vi lämnar av Ashani hemma och tar en sväng med Bee. Han
har en väldigt liten kapacitet i sitt tänka, ha ha han glömmer hur det 
är att köra bil. Hur kommer det sig. Detta är inte bra. Han skall också läsa
i boken, annars går det inte.
 
 
Ja vi är ute till 19.30 så det är ju bra. Han har kört bilen i alla fall
så det är ju bra. Hem och slappa lite,Juhani fixar maten och
Jag tittar på tv. Jag skall lämna hem Linus vid åtta.
Camilla har tränat och Thomas jobbar. Så jag
tar Linus hem efter som han skall sova.
Det är lite tid för kaffe så det är
ju bra. Jag får ett cp.ryck i
min han så jag häller
ut kaffe på mig.
 
Snacka blöt jag blev.
Då skall jag ta mig hem så Linus kan somna.
Möter Thomas i dörren så det blev ett hej Thomas, hej då Thomas.
Kommer hem tittar på TV och dör i soffan. Jag tar en brake nu och lägger mig.
Skit trött.
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0