jobbar kväll med Yasmine

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
GRATTIS 
 
 
 190305
 
Tora & Tove
 
 
  DAGENS  CITAT
 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har en förmiddag hemma att köra så det är ju bara att
starta den nu och då med min enormt härliga stund
med min frukost. Inget skall störa inget skall
komma före. Min frukost, mmmm
så underbar start på dagen.
 
 
 
Kan läsa nyheter och
kolla läget på Facebook. Man vet
aldrig det kan ha hänt något kul i världen eller
något tokigt på Facebook.Man måste kolla och känna sig för.
Så nu är det ju så dags med de hela. En stunds energi bost.
Jag har lite tid att kunna bara hämta energi.
 
 
Det är jag som är vaken och jag kan då känna att det känns super.
Ingen att bråka med eller att bara bli irriterad på. Jag kan lugnt
sitta här och dricka kaffe och bara njuta av dagen
som kommer. Tiden rinner i väg och jag
behöver nog bara sätta lite fart.
Mot jobbet.
 
 
Jag får en liten sån
där läskig känsla när jag
får höra att man stänger tv:n klockan
sju på kvällen. Det är ju fan inte snällt, jag skall nu
ha samtal med chefen också, jo då vi skall börja släcka ner och
stänga av tv och lampor så alla som bor här skall tro att det är natt. Vilken
jävla lång nattfasta det kommer att vara 19.00 till 07.30 är så där ...12 - 14
timmar beror på när de kommer upp.
 
 
Jag kan inte stå för detta, jag tycker att om mina boende vill titta på tv så får
dom det. Hur kan man bara köra över dessa människor och bara
bestämma att de skall sova nu ... 19.30 senast. Vad är det
för till tag. Vilket skit det har blivit, kan man
verkligen göra så här??
 
Jag blir lätt upprörd och känner
att jag vill inte diskutera mer och inte med
chefen i alla fall. Jag tänker inte göra det i alla fall. Jag
tänker gå efter deras kvälls form, är dom pigga så får dom allt titta på tv.
Är man trött kan man sova. Hur svårt kan det vara?
 
Jag har lite att pyssla med så jag tycker att detta kan avslutas nu.
Jag hjälper Fatou med lite saker, bland annat att byta
namnskyltar på dörrarna. Det ser så fint ut.
Stora namn och synliga, kontakt
ansvarig står lika så vice.
Ser fint ut.
 
Så skall vi göra
riskbedömningar och det
är två av mina som skall göras. Jag
kommer att få hjälp i morgon så det känns bra.
D¨å skall jag se till att vår kväll blir bra, det är jag och
Yasmin som skall fixa kvällen, skönt då kör vi.
 
 
Min rast först med Pia på B sidan, hittar inte Inga men
jag svär på att jag såg henne. Kurt säger att hon 
är på möte med anhöriga och det är ju bra.
Vi skall nu se till att jag får något i
magen, lite middag för mig
med Pia.
 
Då har vi middag för
våra boende, det är ju soppa
så det kan ju gå i alla, eller? Jag får 
problem med tre som inte vill äta soppa. Det är som
tur är en efterrätt i dag, saffranskaka med blåbärssylt det går
i i alla fall. Ja det är ju bra. Nu skall vi bara invänta kvällsfika och
så börjar kvällsrutiner med de som är trötta och vill lägga sig. I dag blev det
klart vid 20.00 helt otroligt. Alla är super trötta, det är inte som det brukar vara,
men det är ju lite så ibland.
 
 
Ja då är det tack och hej då till Yasmin.
Hon skall åks hem nu jag slutar 21 så jag skall plocka
disk och sen rapportera till natten, klar för hemfärd klockan
21.00 skönt denna dag är över. Nu vill jag bara hem och ta det lugnt.
Min son skall sätta på kaffe till mig så jag får varmt kaffe när jag kommer hem.
 
äntligen jag hoppas på en stilla kväll och sen i säng.
 
 
 GOD NATT 
 HAKUNA MATATA
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0