vila hela dagen kan vara tråkigt

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190319
 
Josef & Josefin
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny morgon och en sur unge sitter här bredvid mig.
Han har slutat rök och det är skitjobbigt, vilka
humörsvängningar jisses Amalia. Ta
skydd han är grisig som få. Det
går över och det är rätt bra
att han slutar.
 
 
Nå ja jag skall
försöka peta i mig min
frukost. Jag skall köra honom till
jobbet eftersom han är sen som fan, enligt
honom. Det blir ingen lugn och skön tid denna morgon.
Ja det är lite si och så ibland och så är det ju det att han har
tur i dag att jag är hemma.
 
Så mot jobbet och hans dag då, kan passa på att ta
mig till affären kanske. Kaffe och yoghurt. Men
vet i fan om jag orkar känner mig rätt
off i dag. Kanske bara skall göra
hemma sysslor. Det kan nog
vara bäst.
 
 
Då så min dag. Jag, dammet
och städar, tar och dammsuger först,
går sakta som fasen. Lite  tv. mysig dag, 
Torkar golv och sen kan jag slappa med gott 
samvete. Det ser strålande ut jag gör allt i omgångar
så jag slipper stress. Ingen lust med det.
 
 
Ja ha då skall jag bara ta lite lunch och så är förmiddagen
klar och det tackar jag för. Jag skall se till att bara ha
det lugnt och skönt på eftermiddagen. Inga stora
utsvävningar. Ashani kommer hem tidigt och
hon vill köra lite det betyder att jag skall
ut en sväng i dag, det är okej.
Jag måste röra mig lite.
 
 
Precis när jag
skall åka till centrum
ringer Camilla. Hon behöver prata.
Det är ju så att hon behöver berätta vad 
läkaren säger och vad andra säger och...hon
har haft en skit jobbig dag. Det är inte bra inte bra alls så
jag svänger dit lite snabbt och ser till att hon får ventilera.
Vilket strul detta är. Men jag visste det skulle komma.
 
 
Då så, nu kan vi ha det lite pratstund och ta en kaffe.
Vi kan ju alltid prata om problemet eller så kan vi
låssas att det regnar. Ock det är du som
bestämmer. Det blev om problemet 
 eller hon vet ju inte vad det är.
Så det är ju inte lätt att
prata om det då.
 
 
Nå väl skall hämta
Ashani köra lite och så
plocka Juhani, han slutar ju snart.
Så vi är ju där nu så då kan vi lika väl ta
upp han. Så nu skall vi hem och vi skall få mat i
magen. Jag skall fixa makaroner, bea och kassler det är
gott. Så då skall jag se till att jag kommer att ha en bra kväll med
lite tv inslag.
 
Tackar för i dag l och hoppas att du tittar in igen.
 
 GOD NATT 
 HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
  SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0