Föreläsning i kväll

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
GRATTIS 
 
 190321
 
Bengt
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Dagen starta lite för tidigt och jag har satan så ont i min vrist.
Detta är inte kul alls så jag verkligen hoppas på att jag
klarar av smärtan. Den äter upp mig innefrån.
Så jobbigt, jag tar mig min frukost
och mediciner så blir det bra.
Njuta lite av stunden.
 
Min man har
åkt och jag är ensam
uppe. Juhani kommer upp sen
Då blir det ju full rulle. Jag skall planera
Min dag med de jag. Skall göra. Lite rörelser med mitt ben och små plock i mitt hus. 
 
Hämta medicin det är på tur så jag tar mig ner till Bee. Vi åker till centrum så då kan jag
ta ut paketet, det är ju bara brus
tabletter som jag skall ha
så hem fören fika. 
Mitt liv är
kaffe. 
 
Då så jag
skall nu fixa allt innan
min föreläsning som jaag skall på. 
 Jag skall gå med Inga, arbetskollega. 
I Huddinge på växthuset är det. Jag och Inga 
Ses vid HM sen går vi till växthuset. 
 
Föreläsningen handlar om hur det blir när en familj drabbas av en av medlemmarna
drabbas av en sjukdom. Och i
detta fall demens. Han
som höll i detta
heter Ulf. 
 
Han ger en
bit av sin historia. 
Frun är det som drabbas, 
väldigt ung, 30 år bara när han söker
hjälp. Jobbigt kan jag tycka, hur stark är inte
Ulf i dag som står ock delar med sig av sitt liv som gått sönder. Vilken kväll. 
 
Jag är nöjd ock nu skall vi hem, jag till mig och Inga till sig. Tac för sällskapet mycket bra
föreläsning. Jag känner mig tagen och lite ledsen, så ung och i början av livet.. 
Kan vara tufft i livet i bland. 
Nu är jag bara upprymd
av vad jag hört. 
 
Hemma vid porten 
är min son, han vill att vi
skall plocka Ashani i Tumba. OK
Det kan jag, så fixar jag pannkakor till
oss på kvällen. Sen middag. Men det kan hända så ibland vilket är okej. 
 
Så är det strul med nätet, det vill interiktigt som jaag vill så det blir morgondagens problem. 
Nu slutar jag för i dag. 
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
   SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0