Träffa läkaren

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
 GRATTIS 
 
 
 190320
 
Joakim & Kim
 
 
vårdagjämning 
 
 
 DAGENS  CITAT
 
 
 
  VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då är det dagen D det betyder för mig att jag skall
få träffa ortopeden i dag. Vad han vill göra eller
skicka mig vidare det återstår att se, Men 
jag skall inte gå i förväg och berätta
om min dag. Jag hoppas på fina
kort och lite annat roligt.
Då kör jag min dag.
 
 
Frukost
Jag skall börja med
frukosten i dag och det händer
då jag inte jobbar. Så njuta av en god
och nyttig frukost är ett måste i dag, Yoghurt
och musli först. Titta på FB och så kommer jag till kaffet.
Mmmm Så gott kaffe och en smörgås nu skall jag läsa lite
nyheter. Det är ju på G och känner lite vår "spritt" i kroppen.
 
  
I dag är det ju vårdagjämning så det är ju det som är meningen
att man skall känna sig i vår känslors mod, det kanske
man kan i dag det är  1,2 grader ute just nu hos mig
här i Tumba. Jag hoppas att det är fint hos dig
också. Jag skulle bli extra glad i dag
om det är lite sol också.
Skulle vara nice
 
Ja klockan tickar
iväg och nu skall jag till
Skärholmen. Jag skall se till att
det blir bäst. Det blir spännande så nu
skall jag allt köra med Bee till Skärholmen.
Det känns lite pirrigt och det är ju på nytt ställe och
nya läkare. Inte min grej men nu måste jag dit. Så då är det
bara att parkera, gå till adressen och så gå in i port 4 okej våning ett.
Kod till denna dörr också, tur att det är samma som den till porten.
 
 
Sitter en kort stund, så blir jag uppropad. Jag skall betala
sen sitta i väntrum två ett par minuter. Det är fint
verkar vara nytt. Men dom har ingen so sitter
i receptionen så det är läkarna som
turas om att ta betalt. Jag får
berätta vad som hänt
och vad jag har
ont.
 
 
Lägger mig på
britsen och han undersöker.
ja jag kan ge dig en kortison spruta
nu så får vi se. Men snälla varför detta chansande.
Jag får sprutan i höften. Jag får också inflammationshämmande ,
bedövningssalva och muskelavslappnande. Jag skall komma tillbaka
om tre till fyra veckor. Tack och hej, hur kul är detta???
 
 
Jag hoppas att detta hjälper, hur mycket antiinflammatoriska
tableter kan man äta?? Detta blir tredje gången på
två månader och det lät som om jag skall äta
dom tills burken tar slut. Konstigt känner
jag. men vad vet jag jag är bara en
undersköterska.
 
 
Hämtar medicinen och så
hem jag vill bara vila och inte ha massa
att göra. Det gör ont efter sprutan, så klart men
det kommer nog gå över snart. Jag lägger mig i soffan 
jag har ju då lovat mig själv att ta det lugnt ett par dagar så jag
inte förstör min chans att bli smärtfri, Så jag gjorde det lätt för mig och
köpte färdig kyckling med potatissallad.
 
 
Alla kan servera sig själv och jag slipper passa upp. Så ät och var glada.
Jag får min mat av Ashani, dom får passa upp på mig, tack söta du
det är bra med fina svär döttrar och jag har ju haft tur kan
man säga. Det är fina flickor i familjen nu så det
är bra. Jag skall nu bara invänta min man.
Han står i duschen och är väl
klar snart.
Han äter, vi
snackar och så tittar
vi lite på vägens hjältar. Då hör
jag hur min man sjunker in i djupsömn.
Ja det var de, nu är man ensam igen så kul .
Han är så trött min lilla gubbe tror inte han orkar
med projektet som han vill ha klart. Känns hårt.
 
Jag lägger mig också runt 22 så det blir nog bra.
Tack för att du tittar in.
 
 GOD NATT 
 HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
 SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0