Träsk promenad

 
 SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190330
 
 
GRATTIS 
 
Holger & Holmfrid 
 
 
Grattis Nea på
födelsedagen
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har man lite för mycket saker att göra och
man vet inte vad som är vad.Jag skall bena
upp min dag och se vad som händer.
Kan berätta att min vad är tung
och värker som värsta 
träningsvärken.
 
 
Skall smörja
med Heat lotion, det
brukar fungera. Så kan jag
stretcha lite. Jag skall fixa lite 
frukost och njuta av detta. Det blir
nice och jag gillar detta så mycket. Skälva
saken är ju så bra och jag kan bara sitta och äta
inget som stör, eller va nu ringer min  lur, det är Nea.
Hon trodde hon väckte mig men nej nej jag är vaken.
 
 
Så nu är dom på G från Ärla. Jag hoppas att det blir en bra
dag med mina knallhattar.Det är fyra tjejer från Ärla och
en kille från Brinken. Jag har en plan på att åka till
träsket, det börjar komma liv där. Det kan ju
vara kul att se hur livet börjar där.
Men först är det lite
hemma tid.
 
Vi går mot
lunchen och jag
har en klunga barn här.
Jag bjuder på pannkakor med
grädde, sylt och glass. Alla åt till och med
Haylie som för övrigt är trött och lite off i dag.
Hon är inte 100 sig själv men det skall nog gå bra.
 
 
Ukki skall spela klart och så kan vi gå, det blir där vid 13
tiden. Vi kommer till träsket och ungarna blir sjukt
glada. Linus kom på att han har varit där när
det var vinter, och det stämmer. Nu börjar
den efterlängtade träsk promenaden.
Kan komma troll säger Haylie.
Men dom är väl snälla
säger jag.
 
Bilder kommer här.
 
 
Då är vi på väg. De stora barnen vill inte vara med. Linus, Jolin och Haylie
 
Här skall man hålla balansen, Ari är med
 
Träsk området, Det gunnga massor så Haylie kröp.
 
Lång bit kröp hon. Det är massa kryp som kommer fram nu 
 
Hayli var glad och tycker om detta ställe
 
Barnen hitta fina blommor, Jag och Ari poserar
 
Ungarna hitta båtar
 
Vattnet ser lockande ut. Jo Haylie doppa fötterna.
 
Ett barn har ramlat i och har väldigt blöta skor
 
Men nu skall vi hemåt
 
Hayli tycker det vbar trygt att gå med Ukki.

Då är man hemma och skall försöka fixa lite middag.
Dom har beställt korv med mos.  Linus skall hem och jag
svänger hem med han. Hayli är lite trött och vill ligga i min säng.
Jolin ville titta på Barbie och dom stora kollar på TV:n Ja det är okej.
Prata lite med Nea och rapportera situationen med Haylie. Dom är på 
väg och så men det tar ett tag till.
 
Rn trött och seg Haylie
 
Ja det är så mycket som händer och så mycket som är
roligt, tråkigt, jobbiga och ja allt annat också. Hur
olika hanterar olika saker och hur man själv
hanterar saker. Jag har haft en bra dag
med fem av alla mina barnbarn,
Jag brukat inte ta allt på
samma tid. Jag
brukar ta en.
 
I dag gick det bra 
dom stora tittar på tv
och jag tar dom mindre på
promenad. Så i det hela har jag haft
det mycket bra. Ari var ju med på promenaden
så det är bra han har ont när han hostar och nyser så klart
revbenet har inte satt fast sig riktigt än, tar ett par dagar till.
 
Jag skall nu lägga mig och se en ny dag gry i morgon.
 
GOD NATT 
 HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0