Ute och far

 
 SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka 13, dag 84 på året
 
 
190324
 
 
GRATTIS 
 
Maria bebådelsedag
 
Våfflans dag
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
 VÄÄÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Så är det en ny vecka och jag känner mig lite prioriterad i dag.
Men vi skall ta det i rätt ordning så det inte blir fel. Så
god morgon på dig så är jag då vaken och är
förväntansfull med dagen. Jag skall
bara se till att allt kommer att
vara som jag vill. Jag 
skall starta på
ruta ett.
 
 
Duschen, 
den är varm och 
jag mår så bra så, morgonen
att starta här och nu. Lugnet sprider ut
sig och jag är i ett mycket bra mod. Så är det på
med kläder för att sanbbt gå till ruta två. Det är höjdpunkten 
morgonen av alla kategorier. Jag tar och fixar min frukost.
Mums.
 
 
Då skall jag titta på nätet via min mobil och dennes mobil
data. Mitt nätverk i hemmet fungerar inte och det är
lite så där galet. Jag blir lätt galen och lätt
vansinnig. Så detta är ju bara jobbigt
men efter som jag skall göra bara
roliga saker Stör det inte 
mig just nu.
 
Det är nu time för
mig att börja röra på mig.
Min son, Juhani, skall till jobbet och
jag tar mig en sväng till hans jobb. Det är bara
att åka med han och vi har en stuns snack. Vi är nu 
framme och jag skall nu bara säga hej då. Till han och att han
skall ha en super duper dag. Jag hoppas han gör bästa dagen för
denna dag.
 
Vår i Skogås
 
Jag far vidare och hamnar i Skogås lite längre fram. Jag
har en Brunch att avklara med ACP. Vilken start på
denna dag. Så då är det ju våfflor som kommer
fram. Det blir super, massa snack och
massa annat. Skratt och mycket
energi flöde. Man kan nog
lätt säga att ACP är
en fantastisk
människa.
 
 
Hon har allt
där det skall vara och
det är ingakrusiduller på detta.
Jag känner bara ren härlig och energi flöde
med henne. Är man bara en gnutta trött, sliten eller
vad du nu känner, så är det totalt borta när du lämnar.
Hon har som vanligt lite saker jag kan ta till flickorna och jag 
får också hennes studie böcker om demens. Wow fatta.
Jag blir så glad. Tusen tack för detta.
 
Jag skall nu läsa och fördjupa mig i allt detta som kan ge
mig massa bra saker. För mig så klart jag gör detta
bara för mig. Det är så invecklat konstigt men 
jag är nog en människa som skall göra
saker som stärker min position,
för mig. Det blir en lång 
brunch och nu  skall
jag vidare.
Tack för att du är
en sådan fantastisk människa.
Jag hoppas du är lika nöjd med förmiddagen
som jag är. Det känns så bra och jag är i en energi
start som känns i hela min själ. Finns inget som jag inte hinner 
med att stå i utan allt är bara som det skall. Jag erövrar hela mitt jag.
Då så är man på g till Henriksdalsringen.
 
 
Här skall jag i dag ha ett möte med min vän Ingela. Vi har ett
par lådor som skall till Spånga och det är en by i Afrika
som skall ha dom så det är ju bara att köra dom
dit de skall. Jag messar Ingela att jag är
framme. Så går vi upp och hämtar
lådor. Fyra flyttkartonger.
Ja dom kommer
in.
 
 
Det blev fullt och
det är helt galet vad mycket
jag kan få in i bilen. Det är bra Bee
nu är det bara att köra mot ...Spånga. Det blir
en resa som körs genom centrum, varför. det hade
gott bättre via Essingen och Alvik. Nu blev det via Slussen och
allt vägarbete där, T-centralen och så ut mot Arlanda. Kör av mot Spånga.
Ingela ringer den här killen som skall öppna sitt förråd så vi kan ställa kartonger där.
Helt galet. Kommer inte fram till han.
 
 
Jag ber Ingela att söka mannens namn på hitta. Då kommer ett annat nr upp.
Bra då kör vi på det, där svarar den man hon söker. Han säger att förrådet
är fullt så vi kan ju komma till hans hemmadress. Men han är inte
hemma än. Så vi tar en kaffe och jag passar på att äta en korv.
Då så ny adress och så då blir det så att vi åker dit.
Mannen och hans fru är och handlar så vi står
utanför hans hus och väntar. Så sjukt kul
detta blev.
 
 
Jag hoppas att jag kan ta en
snabbare väg hem. Det är ju bara att dra
via Alvik och Essingeleden ner i södra länken och
ut vid Henriksdalsringen. Vi, jag och Ingela hade en skön och 
trevlig eftermiddag i vår tur med Bee. Han skötte sig och det är ju bra.
Nu hämtar jag bara mina saker som skall ner i bak och så är vi, jag och Bee
på Ge hem. Jag skall äta våfflor hos Camilla så det kommer att vara så bra och kul.
Hej hopp då så rullar jag i gång detta.
 
Middagen hos Camilla blir ... ha ha ha våfflor. Det är ju våffeldagen så
vad gör ett par till? Inte så mycket tycker jag. Jag stannar hos 
Camilla en och en halv timme. Jag beställer lite
morotsfrön och blommor till Ärla. Det kan
vara kul för tjejerna. Och morötter
behöver kaninerna.
Så bra så.
 
 
Väl hemma
efter att ha varit ute hela
dagen. Funderar lite om jag kan titta
på tv nu? Eller ... nä hä. Jag hoppas att det är
fixat jag har ju fått ett mess. Juhani och Ashani kommer hem.
Juhani startar om boxen och så vips är allt tillbaka. Jag kan alltså skriva
i bloggen via min dator nu. HURRA  mitt liv är räddat :) Skämt åsid
nu kör jag på med min kväll. Kaffe film och så sängen.
 
Tack för i dag och nu är allt på sin plats igen.
 
GOD NATT 
HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0