Åter till jobbet, ett måste

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
190522
 
 
GRATTIS 
 
Hemming & Henning
 
 
 DAGENS CITAT
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag är igång igen så klart, inte kan jag sova. I natt har jag bara
varit uppe fyra gånger så det känns skönt, jag hoppas
att denna dag går bra jag vill inte ha det så
tungt eller jobbigt. Allt skall bara flyta på
som om man inte har gjort något
annat. Så jag börjar med 
frukost.
 
 
Min älskade
frukost så som jag har
längtat i natt, jag tror att jag
hade en kort dröm om min frukost.
Det var ett par stycken med runt bordet.
Det är människor som jag tycker väldigt mycket om.
Människor som ger mig lugn och glädje så fantastisk frukost
hade jag. Nu skall jag då få den här i huset också.
 
 
Yoghurt med musli, njuter av varje tugga, kollar lite på nyheter
och så skall jag sätta på kaffe hurran, (kaffe pannan ) doften
av ny kokat kaffe kan inte gå av för hacker. Det var
faktiskt en vän till mig, Yvonne som bjöd mig på
kok kaffe. Min familj hade kokkaffe för en
evighet sen, min mamma blev
morden och skaffa sig
en bryggare.
 
 
Men Yvonne
hon var tillsammans med
en kille från Norrland och här har
vi kok kaffe. Detta måste ha varit på 
80- talet, närmare bestämt 1985. Så gott det är.
Man skall lägga i en pjutt ( liten extra kaffe ) också, det är
extra kaffe för hurran. Det doftar så gott och det smakar så gott det
är kaffe på högnivå.
 
 
Ja det är ju helt galet vad man lär sig med åren, alla dessa saker som kommer
till en, jag har många saker som jag anser är viktigt i livet. Man skall stå
rak i bussarongen och stå för saker du säger. Att tissla och tassla
bakom ens rygg är bland de osjysta man kan göra. Det
kommer en dag då det biter dig i arslet. Då står
man  där med skägget i brevlådan. Min 
pappa var sträng med uppfostran,
han tolererar inge skit snack
eller lögner.
 
Jag fick veta
tidigt hur man uppför
sig och att sanningen segrar
ALLTID. Så jag har säkert gjort saker i
min tokiga ungdom men jag ljuger inte. Är
det något man vill säga till mig så gör man det när man
är med mig. Man sitter inte och snackar skit eller sprider lögner
om mig eller någon annan i min familj, eller om någon annan människa
överhuvudtaget, ett mynt har alltid två sidor. Man skall ha rent mjöl i påsen.
 
Fantasier hör inte hemma här och ineffektivt inte hos mig.
Det kommer små människor och berättar saker som 
jag inte kan fatta att dom kan, eller man får höra
av en sjunde person och vad som säger om
mig. Bara det är hur galet som helst. Jag
vet att jag är en berömd människa men
man skall nog hålla sig till fakta
när det gäller mig.
 
 
 
Nog om
detta kan ju komma
tillbaka en annan dag om detta.
ett väldigt bra ämne.  Men min dag skall nu
fortsätta inne i badrummet kommer tillbaka om en timme.
Det är så skönt med en dusch som kan ta lång tid, jag har inga
bättre saker för mig så man duschar ett bra tag och njuter av den till 100%
Vad jag inte tycker om dock är ju att det blir redigt kallt. Jag hoppas att det blir
varmt i kroppen snart.
 
 
Skall planera en lunch så jag kan äta den innan jobbet, det skulle vara bra,
så lilla frysen, vad har du att ge mig i dag? Jag hitta en matlåda som
är bra till mig, den är inte så stor så det är bra. Den är en
pasta låda. Så jobbigt att det är så dålig med en 
liten frys för jag kan inte ha många lådor,
jag har ju mat där så lådorna
blir allt mindre och färre.
Sån frys har jag.
 
 
Då skall
jag värma lunchen
och ta lite kaffe, jag skall se till att
ha gott om tid så jag slipper magvärken som
nu mera uppkommer när jag äter. Det är ju så bajsigt med
just mat, jag får så ont i magen, helt jävla skit jobbigt. Det gäller
att ta det lugnt och sen också se till att allt få i sig lunchen. Den kan
vara jobbig och trixig. För när jag får ont blir jag mätt. Det kan ju vara bra i och
för sig. Men jobbigt ändå. 
 
 
Då så klar för avfärd till jobbet, här skall jag se till att allt kommer på plats.
Allt blir super och allt är i sin ordning. Mot jobbet och en dag på
Västergården, förlåt en eftermiddag /  kväll skall det vara.
Jag skall jobba med Cristina så det kan vara kul,
kollegan Yasmin har andra ärenden och har
bytt med Cristina. Så är det först APT.
Fan jag måste anteckna, detta
är inte så kul jag hatar det
då jag blir stressad.
 
 
Så är det snack om
ekonomin, pengar, spara, 
och miljön. Det är det stora hela
helt galet kan jag då tycka. Jag har en
massa saker att skriva ner och sen se till att
det blir klart. Jag jobbar hårt på detta med att vara 
till för alla men när det gäller att skriva anteckningar till chefen
från APT, nä det är inte kul.
 
 
Är yrslig och lätt snurrig, jag hoppas det blir en bra kväll.
Då kör jag järnet, helt galet kan jag tycka men det
är så. Hur gör jag nu då?? Min dam ligger
palliativt, mitt hjärta brister, det går
inte jag pallat inte detta. Så
nu skall jag bara se till
att fixa mitt jobb.
 
Dagen går och
kvällen kommet vi
kör på och det är så jobbigt.
Kära fina dam, tack för denna tid
och nu har du det bättre och skönare.
Du kan släppa taget och se till att allt blir bra.
Jag kommer att ha dig i hjärtat. Alltid släpp nu taget.
Så tackar jag för mig och säger hej då.
 
Åker hem och känner att det är helt ok att vara ledsen, jag är verkligen
det. Helt galet kan man tycka. Men detta är min dam och jag har
så mycket i mina tankar, fy fasen vad jobbigt. Jag är så
ledsen och känner mig tyngd av sorg, hoppas
hon släpper taget nu och kommer till
en bättre plats.
 
Pratar med min
man och så är vi på G
med allt vad detta kan betyda.
Han har nog redan sovit en stund, han
spelar och jag vill bara lägga mig. Sova och se
till att allt kommer på plats. Tack för i dag, måste lägga
mig nu är så trött.
 
GOD NATT 
     HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0