Bara va

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190512
 
  
GRATTIS 
 
Charlott & Lotta
 
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ja då är jag hemma och uppe, varför? Jag behöver sova. Varför
kan inte mitt huvud fatta detta? Skall det vara så jävla
svårt att få en bra sömn efter en mardröms
körning hem i natt? Jag behöver få
sova, snälla. Nej då upp 04.25.
Toa besök. Okej skall
försöka sova sen.
 
Det blir
helt galet, helt
otroligt galet Jag kunde
"sova" eller vila en timme till.
Men nu är det fan omöjligt. Jag kliver upp och
fixar mig lite frukost. Skall lägga mig och titta på film.
Det är min morgon i dag tror jag. Vad säger jag om det? Klart bra.
 
 
Tar min frukost och sen skall jag bara dricka mitt älskade kaffe.
Min morgon startar och jag känner mig nästan okej det
är segt och jag har en väldigt trött kropp som inte
vill det jag vill, jag hoppas det är bra  och 
att jag får min dag att fungera.
Nu är man redo.
 
Jag skall nu
ta mig till affären där
jag skall handla korv till stroganoffen.
Så blir det en bulle till kaffet som jag och min
man skall ta, konstig i huvudet är jag, känner mig inte
alls helt okej. Vad kan nu detta vara? Skall nog kolla med VC om
man kan få en ny tid. Så kommer jag att se till att dom letar rätt på vad detta är.
 
 
Har nu handlat och kommit hem, fixa kaffe till mig och min man en liten bulla
till detta skall sitta fint. Så tittar jag på TV:n och läser lite, det kommer
att vara hur kul som helst att göra detta. Jag skall njuta av mitt
fin kaffe och se på tv. Min man snörvlar och är lätt irriterad
men bullen lätta stämningen.
 
 
Så nu kommer
jag att se till hur detta
blir jag får ingen som helst ordning
på huvudet, känner mig så vimsig. Hur kommer
det sig? Vad kommer det sig av? Jag fattar inte. Jag behöver
inte ha detta nu har inte beställt detta. Jag vill bara ha en lugn och
skön plats att befinna mig på just nu. Kan jag inte bara få det?
 
 
Så kommer min dotter med familj och hälsar på, vad trevligt, vi skall
väl ta en fika på detta? Kan vara trevligt. Så fikar vi och
snackar skolstart. Det skall besökas lite skola och
det skall pratas med nya lärare. Linus är
uppspelt att få komma på skolan
och sen fritis, men det är inte
kul att släppa gamla
kompisar.
 
Men alla
kommer inte till
samma skola. Föräldrarna 
väljer skolor som är närmast hemmet.
Så det är lite olika vad alla hamnar. Nu kommer
jag i alla fall bara ha ett barnbarn i förskoleåldern. Jack skall
också gå i sex års nu och Elton går i ettan har jag för mig. Så det är
helt otroligt vad tiden går fort fram.
 
 
Ja vi äter nu när Juhani kommer hem och det är ju bra för jag svälter.
Tittar en stund på TV och sen är det god natt. Jag ör snurrig i
huvudet och känner mig så bombad. Få se om det
är borta i morgon. Skall sova nu 22.00
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0