Besvärlig dag

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190528
 
 
GRATTIS 
 
Ingeborg & Borghild
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det åter en morgon efter en besvärlig natt med
miljoner kramper och ingen sömn. Detta kan bli
en tuff dag. Jag kan säga att det blir en 
jobbig dag att göra i dag. Kvällspass
som börjar med ingen sömn.
Ett möte som jag jag
skall ha. Ja
jobbigt.
 
 
Men jag
skall börja på
ruta ett, frukosten först
i dag, Då skall jag njuta av den och
se vad som skall göras här näst. Ja det är
duschen som är på ruta två. Och fixar en påtår
efteråt. Så nu skall jag köra min son till jobbet och se vad 
som händer sen. Jag skall ju då till mitt jobb, det vill säga att jag
lämnar han i Fittja och jag tar mig till Huddinge.
 
 
Det är ett ATP papper jag måste skriva, men inte får jag någon tid.
Det är ju så galet så man bara inte tror sina ögon, får jag tid?
Nä inte då det skall vara massa saker hit och dit, inte
alls så som jag vill göra. Det är så jobbigt att jag
inte får som jag vill. Men jag skall hinna
med allt.
 
 
Ock så blev
jag uppläxad för
att jag inte är på så bra
humör eller mår inte alls bra.
Det var ju inte så kul, jag har två dåliga
människor, jag skall hinna hänga tvätt. Jag skall
sitta vak jag skall fixa medicinen jag skall dela kaffe.
Hallå vad är detta?? Hur kan en människa bli så sur?.
Jag är på topp alla dagar men nu är jag på väg att halka efter,
helt galet. Nä jag har ingen bra dag på jobbet.
 
 
Ja min dag är i full sprut och vi kommer att ha en så bra
dag jag och Yasmin, vi har vår kväll i dag. en det börjar
ju med att min farbror är riktigt risig. Det är ju sjukt
vad han är dålig. Det kommer att vara vak på
han i dag när sonen och familjen
åker hem. Då skall jag bara 
vara hos honom ett tag.
Vi är så tagna.
 
 
Kvällen flyter på
tack vara en tjej som kom
och skall vara med som vak. Det känns
bara bra och vi kan ägna oss åt farbrorn . Men
två palliativa på en avdelning är det jobbig situation.
Men den fungerar och vi klarar oss. Jag tänker inte alls vara så
grinig det hjälper inte mig, men det är en ohållbar situation för mig. Jag 
är så besviken över detta som händer.
 
 
Jag fick ju inte mötet heller för hon tycker inte jag skall ha vår
fackliga representant med mig. Men hon är ju facklig, kan
man inte vara professionell på jobbet då? Jag kan ,
Pia kan så varför kan inte du?? Nä Chefen
måste hem och hämta dottern på skolan
som har fått vattkoppor, stackars barn,
massa feber och jobbiga blåsor.
Ja ja, mötet kan vi ta en
annan dag.
 
 
Det som händer
sen blir jag lite förbryllad över.
Chefen ringer och vill att jag skall byta
avdelning igen, det är ju helt absurt, men efter
som jag inte kan eller vill gå på mitt schema så är det
bara att köra. Jag byter efter sommaren, inte före min semester,
 jag har redan planerat min semester och vill inte ha annorlunda
dagar hit och dit. Så efter semestern blir det.
 
Lite måste jag få bestämma, detta går inte. Jag kommer att vara så 
stressad av detta i alla fall. Skit och pannkaka vad jag tycker
detta är bajskorvigt. Nå väl kvällen flyter på och vi
kommer attt ha en så bra kväll som det
bara går, allt är lugnt och skönt.
Jag hoppas på att vi
kan få en bra
kväll
 
 
Kör hem
Emade och så är jag hemma.
Nu skall jag bara fixa matlådor sen är det
bara att hoppa i sjöng. Tack och hej för i dag.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0