Det blev en hemma lördag

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190504
 
 
GRATTIS 
 
Monika & Mona
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Det är lite ledigt i dag så jag kan vara i pyjamasen länge.
Jag behöver inte klä mig och störta iväg till jobbet.
Jag bara kan njuta av denna dag och sen hur
allt bara faller på plats. Det var en solig
morgon men hon försvann bakom
molnen som kom på himlen.
Det blev ingen sol nu.
Jag har en lugn dag
framför mig.
 
 
Det är nu
bara att starta och
se till att frukosten kommer
först. Det är njutningsbart, jag är ensam
uppe och jag kan njuta av tystnaden. Det dröjer
ett tag innan min man kommer upp.Han har lite sovmorgon.
Ja jag hinner äta frukosten innan han kommer upp, helt okej.
 
 
Duschen och så skall jag hämta nytt porslin hos Camilla, vi skulle
ha åkt på ko utsläpp, men jag har besvär med mitt ben och
känner att det kan bli galet om jag skall knalla runt i
en evighet med den. Nea har också backat ur
så det kan ju då inte vara kul att åka dit.
Det är synd för att träffa
barnbarn är bara
kul.
 
 
Så det blir
en hemma dag med
så lite verksamhet som det
bara går. Hämta som sagt nytt porslin.
Skall försöka få blommor till gravarna, mamma och
pappas, Emelies och Gregers. Det är ju viktigt att få detta att
fungera, Ja det gick bra och dessa blev också fina.
 
 
Klockan blir väldigt sent och middagen har kommit bort.
Min man har missat tiden, varför?? Han har
hittat ett nytt spel som han spelar.
Det är nu 18.30 och det
var han som skulle
fixa maten.
 
Han gör det lätt,
han går och köper färdig middag,
det är alltså mat från Sibylla. Det kan ju gå
ibland också men jag var ju sugen på lax. Den fixar
jag i morgon fick det heta. Jag titta på fil, Sällskapsresan 2.
Dom är i fjällen.  Den är ju kul och det är kul att se Stig Helmer in 
action. jag blir seg och trött, det blir ju så att jag somnar.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0