EU val i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190526
 
  
GRATTIS 
 
Vilhelmina & Vilma
 
 
Grattis Wilma på namnsdagen.
Hoppas du har det fint i hund himlen.
 
Mors dag
 
 
Ett särskild grattis till min mamma,
Du har varit borta nu i sju år och det har
varit tunga år för mig, älskade mamma jag saknar dig.
 
Grattis alla mammor
 
 
 
 DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är en ny morgon, det regnar och jag har haft en svår natt.
Massa värk och massa skit hela natten detta gör att jag 
inte vill fortsätta jobba, jag vill inte slita ut mig mer.
Så jävla jobbigt och det är ju galet sjukt.
Mina dagar skall inte bestå av
smärta för att behaga
andra.
 
 
Jag har
ett glädje ämne
framför mig och det är att få
min frukost i mig, så jag startar men att
förbereda kaffet, sen är det yoghurt och musli som
skall fixas. En smörgås till kaffet, så klart bara att njuta av allt.
Mmmmm så gott så väldans gott jag tror att jag kommer att njuta länge av detta.
 
Tyvärr har jag regn utanför fönstret, tråkigt för mig som vill gå en 
promenad, det är ett måste för mig men inte i regn, det är
ju bra för naturen att det regnar så jag får nog go ta
detta tror jag.  Det kan bli sol här i Tumba 
efter 16, Det ser ut att regna fram
till 10 - 10.30. Få se om jag
har rätt. Det är nu i alla
fall 11 grader.
 
 
Lunchen blev 
en härlig gratäng hos Camilla
som hade fixa lunchen och kaffet med kaka efteråt.
Jag fick en fin orkidé och ett kort, så glad att hon grattar mig.
Fick ett meddelande av Juhani men var är resten av ungarna har
deras mamma inge värde i dag. Ja ja jag överlever nog annars är det för
sorgligt, inte ens ett meddelande, inget.
 
 
 
Ja men jag tackar för lunch och kaffe skall hem till hest fantasten,
undra om han vinner några pengar? Han brukar vinna något.
Vi tar kaffe för jag har en kaka med hem till han. Jag
fick med till Juhani också. Så då skall jag allt
se till att ha en bra kväll, lite lugnt och
skön kväll. Men vänta nu jag
saknar min väska.
 
Den är kvar 
hos Camilla så när
jag skall rösta måste jag ha legget.
Bäst att hämta den innan då. Ringer ner och frågar
om den är där. Jo då den står så fint i hallen, tack kommer sen.
fixar middag och det blev spagetti och köttfärs. Lite lagom mat. Då är
det ju dags att hämta väskan för att sen rösta i Tuna skolan. Då är det klart med
röstningen för EU.
 
 
Jag skall nu göra kväll och titta på film, min man tittar på hockey.
Det är ju Finland som spelar. Så det blir nog en skall
nya unga finska killar som kör järnet.
Så nu skall jag allt sova.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0