Gör helg i dag

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190503
 
 
GRATTIS 
 
Johan & Jane
 
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ny dag, nya utmaningar och nya förutsättningar.
Ja det är bara att bygga upp denna dag
utifrån mig själv och då börjar
jag med en sväng i
duschen.
 
 
Så då är det klart.
Dästa utmaning för dagen
är min frukost. Den goda och så bra
energikälla som man kan starta dagen med.
Ingefära juicen, yoghurten med musli och som pricken 
på i, kaffet. Min dag är räddad, jag kan nu ta tag i denna dag och
ge mig den dästa 3  maj som bara jag kan få. Mysigt och en super dag.
 
 
Det är fredag och jag kommer att göra helg om ...9 och en halv timme.
Bara det är värt allt. Jag skall nu då se att jag får den finaste
dagen för mig. Dags att bege mig mot Huddinge och
mitt jobb. Bee väntar på mig så det är bara
att ta hissen ner 6 trappor. Och där
står han, med nya backspeglar
och allt. Fina Bee.
 
 
Vi kanske
kommer att vara tre i
dag, det innebär lyx morgon.
Så jag håller tummarna, på rapporten 
är det jag och Yasmin, vi börjar med vårt lilla
jobb och det går bra och gissa vad glad jag blir av att se
Abbe där, han är vår tredje kollega i dag, hurra. Nu skall vi
bara hålla tummen att han blir kvar och det är hela dagen.
 
 
Nu har jag lite att säga om denna dag som då blev tredje gången
som man är tre på sen oktober 2018. Det betyder att jag
kunde fixa annat och städa lite i mina boendes rum.
Det betyder att vi kan fixa med andra saker
så som inne bandy och fredagsmys
med kaffe och musik.
Härlig dag.
 
 
Det är helt galet och
helt otroligt vansinnigt med detta
som händer på jobbet. Det är ju schemat som
vi inte gillar . Eller jag gillar inte det, jag vill inte ha var tredje
helg och jag vill inte ha heldags pass. Det är het utanför mitt rum, jag
är så slut så trött på detta. Det tar mig så lång tid att återhämta mig så jag dör
man kan inte göra så här.
 
 
Min chef spar en liten slant på oss genom att ha detta schema, vi förlora
500 kronor per månad, inga stora slantar men var fan det är
pengar. Jag måste räkna varje öre efter som jag skall
gå i pension snart. Jag sliter på min kropp så
himla mycket och det börja tära
hårt på mig.
 
 
Nå väl jag slutar 15.00
så jag kan åka hem och så ta en
kaffe med Camilla. Det är bara att hänga lite 
på Brinken så blir allt i normalläge igen. Efter en stressad
dag och en massa saker jag har gjort så kommer jag fram till att
jag har det best utanför jobbet, då med allt runt omkring, hemma, hos
mina barn och när jag är i lugn och ro.
 
 
Kommer hem och min man har beställt middagen, pizza. okej
det går ju bra, det blir lite så av det då, kul  att fixa detta
och sen skall vi bara se på film och njuta av denna
kväll. Jag sätter mig i soffan och hjälp  där
dör jag. Jag har inget som helst 
hållbart i min kropp. Jag
tittar på let´s dance
men somnar.
 
 
Så min dag
tar slut 22. och det
är inget jag kan göra något år.
Jag tar slut helt enkelt.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0