Grattis Juhani

 
SUPER FARMOR BLOGG 
Vecka19 dag 126 på året
 
190506
 
 
GRATTIS 
 
Marit & Rita
 
( gammalt kort på Juhani & Haylie )
 
Grattis 
Juhani
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
 
Då har jag en speciell dag i dag och det är ju så att min
minsting fyller år i dag. Han blir 23 och det är ju
inte så ungt, grattis min son på din stora
dag. Älskar dig massor. Du är och 
kommer alltid att vara
min lilla kille.
 
 
Min dsg börjar
med min frukost, jag är ledig
och har inget viktigt att göra just nu på
morgonen så jag tar min frukost först, ensam, tyst
och bara mina andetag hoppas jag. Det påminner mig om en 
händelse i förrgår som jag skall berätta.
 
 
Jag har parkerat i P huset nere i centrum här i Tumba, inga konstigheter.
Jag går till hissarna och trycker på en, det tar lite tid men den
kommer ner och öppnar dörren, jag går in och trycker
på etta, där ligger själva centrum. Dörren glider
igen, men inte helt den stannar med 
tre centimeter kvar så som
någon sätter in handen.
Dörren öppnar sig 
igen.
 
 
Det var ingen
synlig person som var
där , kanske någon annan. Det
blev ett tryck inne i hissen som om det var
massa energi där. Lite häftigt tycker jag. Vi kom ner i
alla fall och denna energi var envis på mig så jag hade sällskap
till posten. och upp igen.
 
 
Nå väl det var en parentesså vi går vidare med denna dag.
Det är inte mycket som jag skall åstadkomma nu
på morgonen.  Jag inväntar lite lunch
time, skall luncha med min
dotter, så det kommer
vara kul.
 
 
Så skall jag
nu skjutsa Juhani till
jobbet. Han fyller ju år så det 
kan vara på sin plats att köra honom dit.
Jag skall bara hämta saker från apoteket, jag har
beställt fotsalva och en liten silikon ring till mina hammartår.
Juhani börjar 11.00 så det blir lagom innan lunch.
 
 
Lunchen består av en sallad och det delat jag med Camilla.
En liten mysig stund med sallad och kaffe kan vara
på sin plats. Jag hoppas att det är okej
med henne i dag. Efter akut
besöket i går. Jag
hoppas det 
går bra.
 
 
Så då
skall jag vidare
hem med lite mat som jag
handlade och sen iväg till Klinik 4.
Det är ju intressant och se vad han gör nu?
Det har inte blivit bättre det finns ingen som helst 
förbättring. Jag har ont och det är ju as jobbigt. Värken
dödar mig nattetid och driver mig till vansinne under dagen så
vad skall jag göra, hugga benet?
 
  
 
 
Vi tittar och han klämmer och jag känner så mycket  smärta att nu vill jag 
bara få bli fri från detta. Jag dör eller nästan i alla fall, detta är
sinnes sjukt, så förbannat ont och så jobbigt. Han visat
vilka senor och vilka muskler som är inflammerad.
Okej vad gör vi då? Jag vill inte ha ont.
Det är ju helt galet, ja vi kan
försöka med kortison
igen.
 
 
Nu skall jag tillbaka och få lite mer kortison i foten också.
Den vill ju inte heller bli bra. Massa tabletter fick
jag också, typ: muskelavslappnande,
anti inflammationshämmande
och orudis salva.
Så var det
klart.
 
 
Tillbaka om
fyra veckor och se vad som
händer. Tänk om han säger det blir
operation? Snälla skall det vara så?? Min
vanliga otur med smärta i min kropp. Det fungerar inte,
jag tror att det är bara så att min kropp säger stopp nu helt
enkelt. Jag är färdig med mitt slitande och så. Jag ger upp.
 
 
Väl hemma så är det ju bara att vila en stund, jag har ju då
lovat min son att jag skall hämta han, att jag inte lär
mig. Va tyst Phia, sluta lova så jävla mycket,
ta hand om dig själv. Ja det kan
vara något  Jag skall 
söka till personlig
assistent.
 
 
Jag kan hjälpa
en fin dam med sin vardag.
Det skulle nog vara min grej, helt så
där bara. Jag hoppas kunna få detta jobb och
så bara vara med henne. Vad säger du då da? Min kropp
kan ju kanske må bra av detta. Att bara vara med en person.
 
 
Nå väl hämtar Juhani klockan 20.00 och sen hem och äta.
Jag hat gjort lasagnette. Helt okej och gott. Skall nog
göra den flera gånger. Maträtter jag gjorde
när barnen var små. Nu har jag ju bara
en hemma så det kan vara kul
med gamla maträtter,
tar inte så lång
tid heller. 
 
Min dag
är slut jag skall
bara lägga mig nu.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0