Mer kvälls jobb

 
SUPER FARMOR BLOGG 
 
 
190502
 
 
GRATTIS 
 
Filip & Felippa
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Jag är uppe igen och det är jobbigt med allt som är runt omkring.
Jag är stressad, jag är trött, jag har ingen lust att vara
så här det är så jobbigt. Jag kan inte tänka
klart eller tänka överhuvudtaget. Jag
vill få mitt ben / fot i ordning
Detta är skit och piss.
Hur jävla kul
är detta?
 
Men
det är så
att jag inte kan 
gå i pension just nu, det
gynnar inte mig ett smack, jag måste
se till att jobba lite mer än så här. Undra om man
kan gå i pension på halvtid??? Eller måste jag vänta tills jag
blir 63? Bra fråga måste forska i detta. Jag kanske kan göra en sådan grej, 
 
 
Ja ja nu är det i alla fall frukosten som gäller, skall in ta den och njuta.
Känna mitt lugn kommer tillbaka och sen se till att det är lugnt
och stilla runt omkring mig. Njuter så det knakar. Kan nog
få en bra dag på detta. Jag har allt jag vill ha och
det är det som räknas. Njuter massor.
Det är ju massa timmar på
en förmiddag.
 
Nu är det
dock time to go.
Jag skall ner till Bee och
sen måste jag hämta någon lunch
att förtära. Så jag kan sätta mig en stund på
expedition och fixa lunchen. Kramas med Pia och
andra kollegor.
 
 
Det är ju bara att köra på dagen och det är ju bara att se till
att vara med från start. Jag är på jobbet lite tidigare
så jag kan äta lunch med Pia. Vi surrar
om allt och sen är den lilla tiden
över och jag skall jobba.
Det är ju helt galet,
jobba jobba.
 
 
Det är Fatou,
Cristina och Abbe som
är där. Jag kör på lite och skall
nu sitta med Fatou och göra lite dator jobb.
Det är en boende vi skall titta på lite närmare, granska
i sömmarna. Det är också sådant man blir lite orolig för, all denna
data information. Vad skall vi ha den till? Och hjälper den den gamle?
 
 
Ja jag tror ju inte det, det är bara vi som har mer jobb och någon
högre upp som ser hur denna människa mår. Det är inget
som hjälper honom eller henne.Nu skall det bli
fika och vi kan sätta oss med dem och fika.
Det är full fart och det är så stressigt.
Varför kan man inte bara få
vara i sin lilla värld
och ha det
bra?
 
 
Nå väl 
eftermiddagens
fika går över till middag.
Det är bara att köra på vi tycker det är 
helt okej att det tar lite tid och att vi kan senare börja 
med förberedelser in för kvällen. Det är ju bara att köra på. Ja
nu är det bara en sak som jag vill, hem. Jag har en kollega med mig till
Tullinge. Kul att komma hem tidigare.
 
Hemma och trött, lägger mig ni.
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0